Avatar billede onlyhouse Nybegynder
25. marts 2011 - 22:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bredbånd begrænser

Hej

Jeg har bredbånd 10/1 Mbit men er så et sted hvor den max kan trække 6 Mbit og den bliver så ustabil når jeg så trækker en 10 Mbit.

Så er det jeg tænker at der må findes et program der kan sættes å et Max download hastighed så jeg endnu kan trække så meget som er muligt.

Jeg ønsker ikke at gå ned til 3/512 som TDC tilbyder og så endnu betale 299 kr om en 10/1

Håber der er en der sidder med en løsning
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 23:19 #1
Hvad er det som max kan trække 6 Mbit? Har du kabel?
Jeg har selv 25 Mbit og har lige fået et andet kombineret modem-router fra yousee. Det kører fint.
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
25. marts 2011 - 23:29 #2
det er kabel og linen kan trække 6,5 Mbit som Max efter test hos flere selskaber.

Jeg sidder i fængsel og det er ikke lige her at de lægger nye kabler og jeg gider ikke sidder her så længe at de kan nå at skrifte dem ud :)

så jeg kan ikke få en 25 Mbit... bare jeg kunne
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
25. marts 2011 - 23:31 #3
så det er derfor jeg godt kunne tænke mig et program der kan begrænse min forbinelse så jeg kan kører max hastighed og stabilt så den ikke hopper af nettet hele tiden
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 23:47 #4
Kabel og linen? ja det tør jeg ikke udtale mig om, for privat skal kablet til modemmet være så kort som muligt.
Men måske kan det hjælpe at sætte en router imellem kablet og computeren? Prøv at spørge hos hotline.
26. marts 2011 - 00:42 #5
... jeg har/havde samme 'problem' max 6/700 (TDC Erhverv Pro) - fik skiftet min lille Modembox til en nyere model -> Nu
11/2 uden problemer!!!
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 00:52 #6
Ja og hvis problemet er modemmet, har man krav på et ny fra TDC, men hvis problemet er fængsles kabel, som ikke kan levere varen, er problemet jo et andet,
Jeg fik at vide, at mit gamle moden, skønt ikke stætkt nok til at sende hele signalet, havde klaret det nogenlunde godt, for de der også sad en ruoter.
Avatar billede chalde Seniormester
26. marts 2011 - 00:52 #7
#4 Det er meget normalt at kobberet i områder er af så elendig kvalitet eller så langt fra centralen at du hurtigt rammer smertegrænsen. Har selv oplevet det med xDSL, samt en del af vores kunder vi leverer netværksudstyr/opsætninger til har også lignende problemer.
Hvis de allerede har leveret nyeste/bedste udstyr de har til jobbet (kunne være en god idé at gå dem på klingen), men har de det, så er der ikke så meget andet at gøre.

#0
Der findes diverse værktøjer der kan begrænse forbindelsen, men de fleste beskytter primært mod vedvarende transmission, ikke ordentligt mod bursts, og derved kan et enkelt http-kald nemt dræbe forbindelsen.
Men mit bud er at forsøge sig frem med lidt forskellige ud fra en googlesøgning: http://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=limit+internet+speed

Derfra er der at investere i hardware med fornuftig QOS.
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
26. marts 2011 - 14:08 #8
modomet er skriftet men det er ikke det der er problemet. Problemet er at jeg sidder i fængsel og de så ikke kan tilbyde mig deres trådløse home box der ville kunne klare det bedre men den tillader fængselet ikke.

Men jeg har sat de 20% som windows reserver ned til 5%.

Så har jeg sat mindre kable på fra modom til computer og det er så fra 1 meter til 15 cm.

Så har jeg fundet et program der kan begrænse brugen af internet men ville lige se hvor stabilt forbindelsen er nu.

normalt kan der godt gå 8 mbit igemmen men den er så også meget ustabilt og går derfor så ned 4-5 gange i timen
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
03. april 2011 - 10:10 #9
kan i ikke lægge et svar for alle gode råd var lidt af et svar for alt var med til at det var bedre.
03. april 2011 - 10:20 #10
Ping... ?
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
03. april 2011 - 10:41 #11
jeg brugte også Netlimiter og det virket okay men det hælper ikke på at TDC kan give mig en stabile forbindelse så den lægger hos TDC nu og de er ikke lette at lege med, men nu må vi se, men jeg opdater her når der er en løsning fra TDC... hvis den kommer