Avatar billede ida_blomst Nybegynder
26. marts 2011 - 19:26 Der er 3 kommentarer

At kopier eller importere?

Hej alle!!
Jeg er en flittig fotograf, og derfor overfører jeg ofte fotos fra mit kamera til computeren. Men pludselig slog det mig om der er forskel på at kopier billederne eller importere dem??
Når jeg ligger billeder ind plejer jeg at åbne mappen på kortet fra kameraet, og kopier billederne ind i en mappe på computeren. Jeg plejer derfor ikke at importere billeder. Er det en fejl? Er der større risiko for at billederne forsvinder hvis de ikke er importeret??? Hvad er forskellen på at importere og kopier fotos ind???
Håber I kan hjælpe!!
Avatar billede Daniel97 Nybegynder
26. marts 2011 - 19:33 #1
Hejsa, der er ingen forskel på det, men hvis du importere og vælger et navn til den import du laver så giver den det navn til alle dem som du har valgt at importere. Det er smart hvis man skriver 'julen 2010' og hvis der nu sker et eller andet rod med de mapper du har så kan du altid se på billedfilen hvilken mappe den høre til :)
Avatar billede natkatten Mester
26. marts 2011 - 19:41 #2
Det korte svar er "nej". Du kan gøre begge dele uden at det får indflydelse på den nøjagtige kopi af billedet, som vil være på din computers harddisk.
Men idet jeg går ud fra, at du importerer ved hjælp af det program til overførsel af billeder, som følger med dit kamera, så skal det bemærkes, at dette måske giver en større sikkerhed for, at du får alle billeder kopieret over på pc'en. Og minimerer risikoen for, at du ved en fejltagelse får slettet billeder.
Men med dette in mente så er svaret på dit spørgsmål stadig "nej".
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
04. april 2011 - 18:00 #3
Mange tak for hjælpen!