Avatar billede kongen72 Nybegynder
27. marts 2011 - 19:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MVC - Url rewriting

Hej eksperter

Hvordan får jeg vist titel i stedet for id ? f.eks: www.hjemmeside.dk/film/avatar

tak på forhånd
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
27. marts 2011 - 19:38 #1
URL rewriting har du flere spørgsmål om. Tag du og deltag i dem i stedet for at lave nogle nye hele tiden. Det er jo som at sige "hjælp mig" og så bare vente til den færdige løsning uden at ville kigge på de ledetråde du får igennem tiden.

Nu hjælper jeg dig alligevel, men hvis du ikke får lukket dine spørgsmål ordentlig / deltager mere aktivt i åbne spørgsmål, så bliver det nok sidste gang.

http://geekswithblogs.net/AzamSharp/archive/2008/01/30/119105.aspx

--
Desuden vil jeg anbefale dig at kigge dine åbne spørgsmål igennem. Du har en del åbne spørgsmål, samlet 2000 point. Kig de åbne igennem og spørg dem som du føler har været med til at hjælpe om et svar så du kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede Syska Mester
28. marts 2011 - 19:49 #2
Åbner din Globals.asax.cs fil og kigger på dine url rewriting rules.

mvh
Avatar billede Syska Mester
28. marts 2011 - 19:49 #3
Global.asax.cs
Avatar billede kongen72 Nybegynder
29. marts 2011 - 15:48 #4
Hej hvor skal jeg køre koden ?:
RouteTable.Routes.Add(new Route
            {
                Url = "Articles/[title]",
                Defaults = new { controller = "Articles", action = "Details", title = (string)null },
                RouteHandler = typeof(MvcRouteHandler)
            });

Skal det være i public static void RegisterRoutes, protected void Application_Start() eller hvad ?
Avatar billede kongen72 Nybegynder
29. marts 2011 - 15:51 #5
får nemlig fejl/rødestreger ved new Route, new og typeof(MvcRouteHandler)
Avatar billede Syska Mester
29. marts 2011 - 16:09 #6
God side om basics i MVC: http://www.asp.net/mvc

Specielt her er der 5 små videos om Routing i MVC.
http://www.asp.net/mvc/fundamentals

Specielt denne om "Creating Custom Routes": http://www.asp.net/learn/mvc/tutorial-23-cs.aspx

Håber det hjælper.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
29. marts 2011 - 16:31 #7
hej buzzzz. tak for tilbagemeldingen.

hvis jeg har /biler/.. /motorcykler/.. /baade/..

skal jeg så lave en routes.MapRoute( til dem hver ?

smid et svar! :-)
Avatar billede Syska Mester
29. marts 2011 - 17:49 #8
Ikke for at virke "snoppet", men det skulle de 5 videoer gerne give dig en ide om.

Og hvordan dine routes skal strikkes sammen, kommer helt an på dit site og hvad andre routes du har.

Det er First Match wins ... så alt efter hvordan dine andre routes ser ud kan du lave en som:

/Controller/Action/id <- Som er default btw.

/Biler/Porche/100 det burde så ramme:
BilerController og ramme din Porche Action med Id = 100 som parameter.

Som sagt ... muligheder er uendelige.

mvh