Avatar billede SGregersen Nybegynder
01. april 2011 - 19:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Redigere skrifttype / font

Hej

Jeg har brug for at oprette et nyt tegn / "bogstav" i en skrifttype / font. Hvordan gør jeg det?

Det er en skrifttype der bliver brugt i et nodeprogram (Finale) hvor jeg har brug for et specielt tegn som ikke findes i de eksisterende skrifttyper, selvom der er mange tegn.

Findes der et godt gratis program som man kan gøre det med? Jeg skal kun lave ét tegn, så ønsker ikke at gå ud og bruge en masse penge på det.
Har forsøgt at downloade nogle demoversioner, men der kan man ikke gemme filerne igen :-(
Avatar billede pstidsen Novice
01. april 2011 - 19:28 #1
Hvor skal det node tegn skrives? Hvad "hedder" tegnet?
Avatar billede SGregersen Nybegynder
01. april 2011 - 19:32 #2
Det er en skrå-streg med ring rundt om, som skal bruges som et nodehoved. Hehe...

Skulle gerne tilføjes fonten Maestro Percussion.

Som en blanding af to andre tegn.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2011 - 19:50 #4
kender ikke dit styrsystem
start - alle programmer-tilbehør-systemværktøj - tegnoversigt
ligger der ikke noget der
Avatar billede SGregersen Nybegynder
01. april 2011 - 20:29 #5
@pstidsen
Tak for dit forslag. Men der er ikke billede af det jeg har brug for. Og jeg har desuden brug for at få det ind i en skrifttype, så jeg kan bruge det overalt, når jeg skriver disse noder, i nodeprogrammet Finale. Har et hav af forskellige nodehoveder, men ikke lige præcis det nodehovede, som kunden efterspørger :-(

@treatmenice
Jeg bruger Windows 7. Men kan ikke finde tegnet i nogen som helst af mine alle mine nodefonte :-(
Avatar billede falster Ekspert
02. april 2011 - 10:00 #6
Det skulle kunne lade sig gøre med den såkaldte "End User Defined Characters editor"

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/prelim_pceditor_overview.mspx?mfr=true

Der er også et tegneværktøj.

Kan også tilgås via Tilbehør - Systemværktøjer - Tegnoversigt og hjælpen i denne.
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:17 #7
Avatar billede SGregersen Nybegynder
26. oktober 2011 - 23:58 #8
Sorry... Fik bare aldrig rigtigt løst mit problem og opgav. Men nu er tråden da ihvertfald lukket :)