Avatar billede fedtoere Praktikant
06. april 2011 - 10:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

get EXIF data i Delphi 7

jeg har et program der er lavet i Delphi7, til dette vil jeg gerne udvide med at kunne hente EXIF data fra mine billedfiler.
F.eks "camera model".

Er der nogen der har erfaring med dette og/eller har løsningen til hvordan jeg kan implementere "get EXIF data" i mit program.

Programmet skal helst være sourcekode så jeg direkte kan benytte dette med et kald som f.eks

getEXIFdata(FileName, CameraModel);

Der så returnerer f.eks "Ixus700"
Avatar billede hrc Mester
06. april 2011 - 10:39 #1
Avatar billede hrc Mester
06. april 2011 - 10:43 #2
Avatar billede fedtoere Praktikant
08. april 2011 - 18:24 #3
Hej hrc.
Linket til delphihaven supporterer desværre kun fra Delphi 2006 og frem som jeg ser det. Det skulle gerne kunne virke til Delphi 7.
Avatar billede hrc Mester
09. april 2011 - 11:20 #4
Prøv det sidste link jeg sendte. Lidt svært at finde men der er et DL-link på siden. I øvrigt kan D2006'pakken sikkert modificeres til at køre på en 7'er.
Avatar billede fedtoere Praktikant
09. april 2011 - 17:47 #5
Hej hrc.

Det link er vist mere end svært at finde, jeg har nemlig ikke fundet det.
Du har selvfølgelig ret i at jeg kan konvertere fra Delphi 2006 til Delphi 7. Det havde jeg ikke lige tænkt på :-)
(det kræver dog at Delphi ikke har tilføjet Exif komponent til senere versioner end min, så kan det i hver tilfælde blive noget mere besværligt at konvertere).
Jeg har dog fundet en anden mulighed jeg pt afprøver. Den ser ud til at kunne løse mit problem. Jeg vender tilbage når alternativ er blevet vurderet/afprøvet.
Avatar billede hrc Mester
09. april 2011 - 22:47 #6
Det er dog også fra D2006 og fremad. Det havde jeg overset. Her er genvejen: http://code.google.com/p/ccr-exif/downloads/list
Avatar billede fedtoere Praktikant
03. maj 2011 - 10:27 #7
hrc skriver du lige et svar, så får du point.
Da dit svar førte mig på rette vej :-)
Avatar billede fedtoere Praktikant
08. september 2012 - 13:53 #8
ingen svar modtaget - spørgsmålet lukkes