Avatar billede fedtoere Praktikant
06. april 2011 - 10:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

get EXIF data i Delphi 7

jeg har et program der er lavet i Delphi7, til dette vil jeg gerne udvide med at kunne hente EXIF data fra mine billedfiler.
F.eks "camera model".

Er der nogen der har erfaring med dette og/eller har løsningen til hvordan jeg kan implementere "get EXIF data" i mit program.

Programmet skal helst være sourcekode så jeg direkte kan benytte dette med et kald som f.eks

getEXIFdata(FileName, CameraModel);

Der så returnerer f.eks "Ixus700"
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. april 2011 - 12:29 #1
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
06. april 2011 - 14:42 #2
det nytter jo ikke at oprette spørgsmålet igen, bare fordi man ikke får svar inden for 4 min
Avatar billede fedtoere Praktikant
06. april 2011 - 23:59 #3
Johan måske skulle du lige klappe hesten før du brokker dig...!
Faktisk fik jeg fejl i min browser da jeg oprettede spørgsmålet. Derfor findes der nu 2 udgaver af samme spørgsmål.
Johan tag hellere og brug din hjerne lidt næste gang du skal komme med kommentarer.
Avatar billede fedtoere Praktikant
07. april 2011 - 00:12 #4
HugoPedersen, tak for dine link.
Jeg vil se nærmere på "delphihaven" en af de kommende dage.
Nu er det tid til min nattesøvn.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
07. april 2011 - 00:16 #5
ja ja, den er go med dig
og en langsom browser
Avatar billede fedtoere Praktikant
08. april 2011 - 18:12 #6
HugoPedersen, desværre så ser linket til "delphihaven" ud til at være til Delphi2006 og senere...
Det skulle gerne være muligt at benytte til Delphi 7 også uden at jeg skal betale for et modul.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. maj 2011 - 13:00 #7
Det havde jeg så ikke lige set.
Har du prøvet om det kan compile?

Jeg har desværre ikke en Delphi 7, så jeg kan ikke teste
Avatar billede fedtoere Praktikant
03. maj 2011 - 13:18 #8
Umiddelbart kan det ikke compilere.
Det er muligt at det kan rettes til uden større besvær, men jeg fik løst mit problem ved hjælp af dette link og andre link. Ud fra disse fik jeg lavet mig et et "mini-EXIF" modul.
Det fungerer umiddelbart og dækker (næsten) mit behov.
Fandt dog ud af at RAW filer ikke kan læses :-(
Men det vil jeg måske vende tilbage til senere og så forsøge at løse. Lige nu fungerer mit program næsten som jeg ønsker :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. maj 2011 - 13:50 #9
RAW filer er jo kameraets native format og det er der nok ingen der har lavet noget til i Delphi :-)
Det vil også blive et stort projekt at holde ved lige hver gang de finder på et nyt format til et nyt kamera.