Avatar billede scorp-d Nybegynder
07. april 2011 - 19:12 Der er 1 løsning

Hurtigste proccesor til afvikling af single core program

Hej,

Jeg har et rimelig nyt bladeCenter kørende som har blandt andet SQL, Sharepoint etc, hvilket køre fint.

Problemet er at jeg har et program som ikke er optimeret til at understøtte flere kerner,  som ikke understøtter load balancing, og som der bliver lagt et rimelig stort pres på.

Vi har kørt nogle tests med programmet, hvor vi blandt andet prøvede at køre virtuelt vs direkte på hardwaren,  32-Bit vs 64-bit, Xeon vs I7 etc.

Og det bedste resultat var direkte på hardwaren, 32-Bit, og med en I7 CPU...

Eftersom programmet er et af de vigtigste,  er  jeg blevet bedt om at sætte en eksperimentel server op.

Er der nogen der kan anbefale en CPU til dette formål ?

Havde selv kigget på en everclocket I7 990X med vandkøling.
Det virker ikke som om at de nye Xeon's kan bruges.

På forhånd tak,
ScorpD
Avatar billede scorp-d Nybegynder
21. juni 2011 - 11:59 #1
Jeg lukker spørgsmålet...

Endte med at bruge OC'ed 2600k'er...