Avatar billede cheff25 Nybegynder
08. april 2011 - 11:02 Der er 1 kommentar

to styresystemer på netbook

Jeg har set flere firmaer, der reklamerer med netbooks, der bruger to styresystemer. Et alm. windows, og et linux baseret. det er det sidste jeg er interesseret i; så vidt jeg har forstået det, er formålet med denne installation, at opstarten kun tager et par sekunder, og at styresystemet primært bruges til netsurfing.
Altså, står man og skal bruge en hurtigt oplysning fra nettet, så stater man op, i det alternative system, og indenfor et par sekunder skulle man være klar til at søge på nettet, fremfor at skulle vente på, at windows bruger et par minutter på opstarten.
Mit spørgsmål er: Hvad hedder dette styresystem/program? Og kan det benyttes på alle pc'er?

Tak
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2011 - 11:33 #1
så vil det være praktisk også at have sine mails online (fx hotmail/gmail), så du kan tilgå dem fra begge systemer.
Og du kan bruge mange linux'er - men ubuntu er nok lettest at gå i gang med. Og du kan lave en test-installation, der er let at fjerne igen "Prøv Ubuntu med Wubi" se på http://ubuntudanmark.dk/download/
På det sted sidder der også folk, der kan hjælpe med evt spg.