Avatar billede echelon2001 Juniormester
09. april 2011 - 12:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

overføre tekst automatisk til side 2 ?

Hejsa

Jeg håber i kan hjælpe mig, spørgsmålet er om følgende :

Jeg har et word dokument, i det word dokument er der to sider, på nogle bestemte steder i side 1 skriver jeg noget tekst, som skal gengives på side 2 på et bestemt sted, kan det lade sig gøre ? det er word 2007 som jeg arbejder i.
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2011 - 13:09 #1
Du skal oprette en såkaldt "kæde". Der kommer en beskrivende youtube video, når den lige bliver uploadet.
Avatar billede pstidsen Novice
09. april 2011 - 13:17 #2
Sådan: http://www.youtube.com/watch?v=Jpet5oj8JaA . I skrivende stund bliver den stadig behandlet, men den burde være klar i løbet af få minutter :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. april 2011 - 20:49 #3
Det kan godt lade sig gøre at få gentaget data ved at bruge "Indsæt kæde her" som vist, men jeg synes ikke nødvendigvis, det er en hensigtsmæssig metode. Ved at gøre sådan, opretter Word et felt af typen LINK. Samtidig sætter Word et bogmærke omkring den tekst, der blev brugt som udgangspunkt - bogmærket hedder "OLE_LINKX", hvor X er et nummer.

Prøv at taste Alt+ F9 for at se feltkoden. Feltkoden indeholder stien til det aktuelle dokument, f.eks.:
{ LINK Word.Document.12 "C:\\Test link\\Mit testdokument.docx" OLE_LINK1 \a \r }

Feltet peger altså på indhold i et bogmærke i et konkret dokument. Hvis man f.eks. kopierer feltet - eller i eksemplet i spørgsmålet, alt indholdet fra dokumentets side 1+2 - til et andet dokument, peger feltet fortsat på det oprindelige dokument. Så er det altså pludselig data i et det oprindelige dokument, der påvirker det nye dokument, og ikke indholdet på side 1 i samme dokument. Og hvis det oprindelige dokument ikke findes, vil der blive vist en meddelelse om, at feltet refererer til en fil, som ikke findes, og at feltet derfor ikke kan opdateres.

Jeg ville helt klart vælge en anden metode. Hvad jeg ville finde bedst egnet afhænger af, hvad det, der skal gentages, består af. F.eks. er DocProperty-felter glimrende i mange situationer, krydshenvisninger i andre. Der findes en række muligheder. Se denne engelske artikel med eksempler og forklaringer:
http://gregmaxey.mvps.org/Repeating_Data.htm
Avatar billede echelon2001 Juniormester
10. april 2011 - 17:10 #4
Hej lene-fredborg

Tak for dit svar, jeg har brugt dit forslag og link, send lige et svar så du kan få point
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. april 2011 - 18:27 #5
Velbekomme.