Avatar billede friiser Nybegynder
10. april 2011 - 17:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opstart af Mac Book Pro - HJÆLP!!!

Hej eksperter,

Håber virkelig at i kan hjælpe mig her da jeg ikke kan få liv i min Mac Book Pro. Den har dual boot og starter automatisk op i Win7. Nu hvor jeg skal starte den så kommer der en sort skærm og curseren står bare og blinker i venstre hjørne.

Er der nogle der har nogle gode råd i denne situation?

Det haster en lille smugle så jeg håber at der er nogle der kan hjælpe.

// Martin Friis
10. april 2011 - 18:02 #1
Psssst: Point ude: 2.000 -> Årets foreløbige rekord ?

Men det haster tilsyneladende ikke for dig at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål ?
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/friiser
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

---

Hvilket andet OS har du da på systemet ?
Avatar billede egonspock Seniormester
10. april 2011 - 18:36 #2
Har du prøvet at holde alt-tasten nede når du starter computeren. Det burde virke, men når du har forurenet den med Windows kan alt jo ske ;-)
Avatar billede friiser Nybegynder
10. april 2011 - 20:37 #3
Karise_Larry -> Ja, det er helt korrekt at jeg har en del spørgsmål åbne og jeg vil også meget gerne lukke dem men der er ikke nogle der har afgivet et svar men kun en kommentar og derfor har det ikke været muligt at kunne give points til de respektive brugere. Alternativt er at jeg kan lukke dem og beholde points men det er ikke god kotume.

Jeg kører også mac os x, men jeg har også prøvet at holde ALT knappen nede men det giver heller ikke adgang til det andet OS.

Skal den reinstalleres?
10. april 2011 - 21:01 #4
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

Det er heller ikke god kutyme at lade diverse kommentar/svar 'hænge i luften'.
Evt. læg selv et [svar] og efterfølgende [Accepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede friiser Nybegynder
10. april 2011 - 21:29 #5
Jamen så er det jo bare det jeg må gøre.

Men har du en ide til det der var selve spørgsmålet?
Avatar billede egonspock Seniormester
10. april 2011 - 22:26 #6
Måske kan du få lov til at starte fra en DVD og skifte startdisk der, eller måske endda bare skifte startdisk i indstillinger i Windows.
Avatar billede repox Seniormester
11. april 2011 - 11:07 #7
Nå, jamen denne tråd forklarer da en yderst mærkelig og utaknemmelig adfærd fra OP...

Se blandt andet:
http://www.eksperten.dk/spm/904566#reply_7764060
http://www.eksperten.dk/spm/933825#reply_7764063
http://www.eksperten.dk/spm/933595#reply_7764046
http://www.eksperten.dk/spm/919252#reply_7764058

Så var der endnu en der røg i killfilteret....
Avatar billede friiser Nybegynder
11. april 2011 - 21:09 #8
Så er der lagt points ud til dem som mangler. repox du kan hente dine her http://www.eksperten.dk/spm/936496

Men må jeg ikke lige påpeje at man jo kun kan tildele points hvis man HUSKER AT OPRETTE et svar. Det er jo derfor man mange gange har mange points ude. Det gælder nu også dem der mener at de er blevet snydt for points.

HUSK det nu...

// Martin Friis
Avatar billede friiser Nybegynder
12. april 2011 - 22:06 #9
Repox er du ikke int. i at få dine points?
Avatar billede MortenBoye Juniormester
11. juni 2011 - 21:46 #10
Kig evt min guide igennem - find den via min profil.

Evt start den op i single-user-mode som beskrevet i guiden og fortæl mig hvad du får af info via terminalen - så tager vi den derfra. :)

Held og lykke!