Avatar billede kiki Juniormester
12. april 2011 - 00:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind på harddisk, som har vigtige filer.

Jeg har 2 harddiske i min computer. De har begge virket fint. Men nu, når jeg prøver at klikke på harddisk D: (i stifinder) så får jeg denne fejl meddelelse:

Disken i drev D er ikke formateret.
Skal den formateres nu?

Jeg har nogle MEGET VIGTIGE filer liggende på den. Hvordan får jeg fat i dem?
Håber rigtig meget at i kan hjælpe mig.
Avatar billede beetle Nybegynder
12. april 2011 - 03:53 #1
Det er svært at svare på uden at vide mere om dit system og hvad der er sket inden du kom til hvor du er nu. Men du kan jo starte med at køre et program der kan undersøge disken og se om der ligger noget der kan genskabes.

Der findes et væld af produkter til formålet og jeg har ikke specifik kendskab til, eller præference for noget bestemt af dem. Nogen er gratis, andre kommercielle og nogen sikkert direkte skadelige. Måske andre kan bidrage med den distinktion.

Ud fra beskrivelsen lyder følgende produkt fornuftigt
http://www.easeus.com/partition-recovery/
Men jeg har som sagt ikke specifikt kendskab til det, så kør videre herfra med begge hænder på rattet.

Og når du så engang er kommet i luften. Så smut forbi www.dropbox.com og lav en konto og download deres klient. Så har du et sted at gemme dine MEGET VIGTIGE filer fremover, uden at skulle få mavesår over en defekt harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 08:03 #2
Det er din filtabel der er smuttet, gendannes med TESTDISK  - guide på http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Avatar billede morten-bork Nybegynder
12. april 2011 - 10:36 #3
Havde samme problem, grunden til jeg ikke kunne komme ind på disken var at den er i exFAT. Så jeg google: exfat on xp
Der kom så en opdatering frem fra microsoft, den installerede  jeg også virkede det.
Avatar billede kiki Juniormester
12. april 2011 - 18:44 #4
Først vil jeg gerne sige mange tak til alle jeres kommentar.

Efter jeg var kommet hjem fra arbejde valgte jeg at forsøge med TESTDISK. Og den fik det til at virke igen :)

Så send et svar helgec, og få point.

Jeg kan se at pakke posten har været her, med den server som automatisk uploade alt indhold til nettet. Så jeg skulle ikke komme ud for det samme igen.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 19:32 #5
Jeg samler ikke point, snup dem selv
Avatar billede kiki Juniormester
12. april 2011 - 21:25 #6
Mange tak for hjælpen.