Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
13. april 2011 - 19:32 Der er 3 kommentarer

Problem med at kontakte 2003 server fra Win7 64bit maskiner

Jeg har et problem med flere bærbare maskiner, som ikke kan kontakte en Windows 2003 server. Fælles for alle disse klienter med problemet, er at de har Windows 7 64-bit OS. Jeg har forsøgt med fjernelse af alle drivere til netkortet, samt installation af nye. Selv skjulte drivere er også fjernet.
Klienterne kan fint pinge serveren i kommandopromt, men kan ikke connecte hverken DNS eller IP-adresse på serveren. Klienterne har ikke problem med at komme på netværket, som kun er beskyttet med WPA2-PSK. De får fint adgang til internettet, men har som sagt problemet med at kontakte serveren, hvor printere og delte filer ligger på.
Klienterne kan finde andre computere på samme netværk, men ikke serveren.
Andre computere, med en stor variation af OS, oplever ikke problemer.

Håber I har nogle forslag til en løsning af problemet.
På forhånd tak!
Avatar billede jjam Juniormester
13. april 2011 - 21:01 #1
Et gæt, prøv at disable IP v6
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
13. april 2011 - 21:07 #2
Tak for dit svar. Glemte at skrive det i spørgsmålet, men det er prøvet - uden virkning.
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
18. april 2011 - 18:30 #3
Ikke nogle der har et forslag til en løsning?