Avatar billede intelligentle Nybegynder
14. april 2011 - 08:00 Der er 9 kommentarer

Remote desktop fra MacBook Pro til Windows computer

Jeg bruger remote dekstop fra en PC til en anden PC, via en VPN-forbindelse uden problemer.
Jeg kan på min MacBook også uden problemer koble til VPN-forbindelsen, men når jeg forsøger at oprette forbindelse via remote desktop (Microsofts egen til Mac), går den ikke igennem.

Jeg har på PC testet forskellige ting, bl.a. at fjerne alle oplysninger omkring logon undtagen selve den IP-adresse jeg vil på. Så forbindelsen er så "rå" som mulig. Dette fungerer.

Dette har jeg også forsøgt på Mac - her fungerer det ikke :-(

HJÆLP
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
14. april 2011 - 12:40 #1
har du firewall på Mac'en?

Kan du pinge din "server" fra Mac'en?

Forbinder du via IP eller navn fra Mac?
Avatar billede intelligentle Nybegynder
14. april 2011 - 13:09 #2
Firewall: Nej
Ping: Nej, ikke til selve serveren (192.168.1.2) men til routeren som er leddet før serveren (192.168.1.1) kan jeg godt
Forbindelse: med IP
Avatar billede intelligentle Nybegynder
17. april 2011 - 20:42 #3
Fløjt!
Blev du væk ;-)

Jeg har hentet den nyeste RDC fra Microsoft til Mac, men det virker stadig ikke.
Jeg har desuden lavet en VPN forbindelse på en PC det ikke var på. Selve VPN forbindelsen kobler op med det samme og det gør fjernskrivebordet efterfølgende også (laver blot en "rå" opkobling kun med IP-adressen og den åbner fjernskrivebordet hvorefter jeg får lov at indtaste logon og så er jeg på)

Det fungerer bare ikke på min Mac og jeg sidder på samme netforbindelse og det hele

Gaaaaaab
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
18. april 2011 - 08:56 #4
det der undrer mig er at du ikke kan pinge, for så er det netværket den er gal med. og ikke noget andet.

Er du sikker på du kan pinge 192.168.1.1 indefra når du er på VPN men ikke 192.168.1.2 ?

For i så fald ville jeg kigge på netværket og fejlsøge der.
Avatar billede intelligentle Nybegynder
18. april 2011 - 11:45 #5
Hej
Ja jeg kan pinge 192.168.1.1 når VPN er oprettet, men kun når jeg opretter fra PC til PC og ikke fra MAc til PC. Jeg kan også pinge 192.168.1.2 med PC

...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
18. april 2011 - 12:39 #6
så det jeg skal læse mig frem til er at du fra MAC via VPN ikke kan pinge 192.168.1.1 ??

For så er din VPN slet ikke startet rigtigt.
Avatar billede intelligentle Nybegynder
18. april 2011 - 12:52 #7
Som jeg skrev tidligere og i sidste indlæg kan jeg pinge 192.168.1.1 både fra PC og Mac men kun fra PC lykkes det at pinge 192.168.1.2 EFTER opkobling til VPN
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
18. april 2011 - 13:16 #8
så er det som jeg skriver tidligere et netværksproblem du har.

og så er du nød til at fejlsøge meget mere intensivt på dette. og på MAC har jeg i hvert fald ikke den store erfaring med at fejlsøge netværk.

Mit forslag er at du opretter et svar her, lukker spørgsmålet, og så opretter et nyt under "netværk" (her igen) og så beskriver mere dybdegående hvad du har forsøgt rent netværksmæssigt, og hvor det fejler. f.eks. Ping, Netstat, tracert, Ipconfig osv.
Avatar billede intelligentle Nybegynder
03. maj 2011 - 07:15 #9
mcb2001
Tak for hjælpen.

TIl din info har jeg stadig ikke fået det til at fungere og jeg aner ikke hvorfor.
Når jeg er fysisk på adressen og indenfor netværket, uden VPN og kører RDC, fungerer det fint, så du har ret i at jeg nok ikke er koblet godt nok op via VPN, men hvorfor skriver den så at jeg ER koblet op... :-S

Christian