Avatar billede Baltzerh Praktikant
14. april 2011 - 12:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nividia 295 GTX temperatur

Hej Eksperten!

jeg tror min grafik kort er begyndt at at få en for høj temperatur, min computer crasher når jeg spiller crysis 2 som det eneste spil, men det burde den ikke.

Intel I7 920 2.66
6 gb 1600 mhz ram
Nividia 295 GTX

jeg har en køler på CPU, en på selve kortet, en dobbelt på strømforsyning og en ekstra bagved og en på siden. Jeg har ikke selv samlet den så kender ikke meget til det, men kørte lige en "Furmark" test på kortet og da temperaturen kom op på 100 lukkede jeg lortet.

I skrivende stund er kortet på 76 og 62 (dual core kort)

Håber der er nogle der ved mere om det end mig selv :)
På forhånd tak :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
14. april 2011 - 12:32 #1
jeg ville kigge på om du skal hive mere luft ud af kabinettet med en ekstra blæser eller to. For den medfølgende blæser på GPU kan altid køle tilstrækkeligt.
Avatar billede Baltzerh Praktikant
14. april 2011 - 12:38 #2
Jeg får en "blue screen" besked når jeg starter min computer igen når min computer går i sort efter en 15 min Cysis 2 spil, hvordan kan jeg finde ud af om det er pga. kortets temperatur?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
14. april 2011 - 12:43 #3
installer et af de mange programmer der kan fortælle dig om temperaturen.

Hvis du så ved at du kan spille Crysis i normal 5-10 minutter før det går ned, så kig på temperaturen 4 minutter inde. Hvis den er meget høj, så er det synderen.
Avatar billede Baltzerh Praktikant
14. april 2011 - 12:51 #4
Okay mange tak :)

har du et foreslag til et godt program til overvågning?

Og i tilfælde af det er kortets temperatur, kan jeg så tage den til forhandler? (2 års garanti) eller skal jeg selv prøve at sætte mere køling i (har jeg ikke prøvet før)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
14. april 2011 - 13:13 #5
du er nød til at sikre dig at dit kabinet er koldt nok.

og Nvidias eget center tilbyder denne:
Linktil Nvidias side
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 13:18 #6
hent siw
se under sensors - der ligger dine temps

http://siw.en.softonic.com/
Avatar billede Baltzerh Praktikant
14. april 2011 - 13:22 #7
Tak du har været en stor :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. april 2011 - 12:42 #8
velbekommen