Avatar billede laksepote Nybegynder
15. april 2011 - 13:34 Der er 1 kommentar

backup til nas

Jeg har en Iomega home media nas, som jeg bruger til bl.a. backup og itunes bibliotek. Ved hjælp af tilhørende software oprettes let forskellige drevpartioner til disken. Men..

Når jeg kører backup til nas'en går det altid galt efter ca. 5-1o GB. Jeg har prøvet mange backupprogrammer (syncback, Fbackup, synctoy osv.), men med samme resultat: Pludselig er der fejl, og mine netværksdrev er væk. Så skal jeg resette nasen før drevene kommer tilbage.

Kan det være noget med min router ?

m.v.h.

Christian
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
15. april 2011 - 13:53 #1
Det kan også være det er NAS'en som ikke kan klare "presset".

Har selv en synology, og hvis den bliver presset godt med opgaver, så fryser den også.

Kan man i nogen af dine backupprogrammer sætter en max hastighed den må overføre med eller noget i den stil? så kunne du jo evt. prøve at sætte den ned for at se om den kan klare det så.