Avatar billede phaargaard Nybegynder
15. april 2011 - 20:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fyldt harddisk

Jeg har en HD på 500 GB og den er nu næste fyldt (9% tilbage) men hvis jeg går i stifinderen er der kun 190 GB filer (inkl. skjulte og systemfiler). Jeg har brugt CCleaner og er i gang med at defragmenterer. under defragmenteringer har den ledige plads ændret sig fra 5% op til 25% og er nu tilbage på 9%. Ved at kigge på de filer der er defragmenteret kan jeg se 24 filer som ligger i "C:\system Volume Information" og fylder 80 GB. Jeg kan umiddelbart ikke komme til at se folderen "C:\system Volume Information" Adgang nægtet. 80 GB kunne godt være en stor del af den forsvundende plads

Spørgsmål:
1) Hvad er det for en folder?
2) Kan jeg få adgang til folderen og evt. hvordan?
3) Er filerne som jeg kan se er temmelig store (1-9 GB) nogle jeg kan slette?
15. april 2011 - 20:34 #1
"C:\system Volume Information"

24 stk. Systemgendannelsespunkter !!!

CCleaner - værktøjer - systemgendannelse - Fjern...

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/phaargaard Point ude: 920 ? - har du styr på dem ?
Avatar billede tubber Juniormester
15. april 2011 - 21:14 #2
Det nemmeste er at slå restore fra på det enkelte drev.

Hvis du mener der er behov for det, så slå det fra og derefter aktivere det igen og sætte en passende max disk ussage der er passende.

Hvilken windows er det du har ?

/Tubber
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2011 - 21:22 #3
Smid filerne du skal bruge på eksternen over på din pc og lav en ekspresformatering af harddisken.. så burde der være "renset" hvis ikke så lav en alm. formatering af harddisken..
Avatar billede tubber Juniormester
15. april 2011 - 21:29 #4
Blueeyez: det giver ikke megen ide om det reelt er restore der er synderen, hvis du slår restore fra og det løser problemet så er det nemmere at se om det er der den ligger eller måske et andet sted, for løser det ikke problemet så er det måske en faulty disk eller andet og så vil en format ikke hjælpe meget.....

Mit bud er han lader windows bruge for meget plads til restore
Avatar billede Blueeyez Mester
15. april 2011 - 21:34 #5
Hov tubber den del glemte jeg lige hvis det løser det så ja så er det da bare det der skal gøres, men det her er mere ment som sekondær løsning, beklager jeg ik lige fik den del tilføjet.. ;)
15. april 2011 - 21:43 #6
Skal vi lige have <phaargaard> på banen igen ?
Hvis han/hun dog kommer tilbage ?
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/phaargaard ?

Gætter på at der er tale om Systemdrevet C:\... ...
Avatar billede phaargaard Nybegynder
16. april 2011 - 12:28 #7
Så enkelt og så effektivt, 300 GB fri plads, send mig et svar
16. april 2011 - 13:38 #8
Ping...

(Dette er så et [svar]...)
Avatar billede tubber Juniormester
16. april 2011 - 14:22 #9
Godt at hører du fik et brugbart svar, men lidt info om hvad problemet reelt var og hvem der kom med svaret vil være godt for dem der evt. søger på et lignende problem :)

Svar
16. april 2011 - 14:29 #10
Gætter på #1 ... *S*
Avatar billede tubber Juniormester
16. april 2011 - 14:51 #11
For mig er pointene ikke så vigtige, men derimod svaret på spørgsmålet bliver fremhævet så det er nemt for den næste der søger med det samme problem :)

Så er det #1 skal det selvfølgelig belønnes :)
Avatar billede phaargaard Nybegynder
16. april 2011 - 17:15 #12
Løsningen var:

CCleaner - værktøjer - systemgendannelse - Fjern...