Avatar billede ixma Nybegynder
18. april 2011 - 11:26 Der er 3 kommentarer

Computer crasher - blue screen

Jeg har en HP i7 købt for et par måneder siden.

Denne her: http://www.dustinhome.dk/pd_5010519293.aspx

Efter jeg købte den installerede jeg to WD 500GB HD i RAID samt smed to gange ekstra 4 GB RAM i (de klodser som butikken sagde passede), så den nu har 16 GB.

For nogle uger siden begyndte den at crashe med blue screen med jævne mellemrum, derefter snart med korte mellemrum.

Jeg rodede rundt i en uge uden at finde en løsning og tænkte det måske havde noget at gøre med det preinstallerede Windows 7 i mærkelig HP version, så jeg købte Windows 7 Home Premium og installerede for en uge siden.

Derefter virkede den fint i nogle dage inden den begyndte at crashe igen. Jeg kørte et væld af programmer for at teste drivere og opdaterede alle mulige drivere. Kørte også memtest af ramblokkene uden at få fejl.

Nu crasher den konstant. Nogle gange så snart den har bootet op og er ved at tænde Windows. Andre gange når jeg har været på i nogle timer.

Min blue screen angiver fejlen som Stop: 0x0000001A

Jeg håber det kan løses ved egen hånd, da jeg ikke har meget lyst til at indlevere til tjek og reperation og ugers eller måneders ventetid.
Avatar billede Blandy Praktikant
18. april 2011 - 13:00 #2
Prøv at tage en efter en et ram blok ud, og kør uden. Det lyder som om at en af dem er defekt. Det forklart også lidt hvor lang tid der går mellem bluescreenene. Den kører fint, indt til den skal bruge den blok som er defekt.
Avatar billede ixma Nybegynder
28. april 2011 - 22:32 #3
Det var en ram-blok. Tak for svar. Smid lige et svar, så jeg kan give point.