Avatar billede tkreutzfeld Praktikant
19. april 2011 - 15:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette gamle offlinefiler fra filserver der ikke er tilsluttet netværket længere

Jeg har haft synkronisering på nogle mapper på en ekstern filserver som nu ikke er tilgængelig længere, grundet nedbrud. Vi har nu fået en ny filserver og jeg vil så gerne kunne synkronisere til den nye server, men de gamle offline filer fylder så meget at jeg ikke har plads og jeg ville derfor slette de gamle offlinefiler.

Men det kan jeg ikke komme til. Jeg har prøvet at slette dem manuelt, men selvom den umiddelbart tilkendegiver at den sletter, gør den det ikke. Jeg har prøvet at deaktivere offlinefiler, men heller ikke dette får den til at slippe filerne.

Den eneste løsning jeg har kunne finde er at vælge mappen på filserveren der er synkroniseret med og så fjerne fluebenet i "Altid tilgængelig offline", men dette kan jeg selvsagt ikke da filserveren ikke eksisterer mere.

Er der nogen der har et bud på en løsning?

På forhånd tusind tak!

Mvh
Tanja Kreutzfeld
Avatar billede pstidsen Novice
19. april 2011 - 15:18 #1
Start Windows Vista op i fejlsikret tilstand. Det hjælper ofte, når der er problemer med at slette filer ;)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. april 2011 - 15:34 #2
Prøv fejlsikret tilstand og hvis det ikke virker så kunne du jo prøve programmet Unlocker
http://www.filehippo.com/download_unlocker/
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2011 - 16:15 #3
Jeg er ret sikker på at du kan gøre det fra en Live-cd f. eks. KNOPPIX http://www.helgec.dk/knoppix.iso
Avatar billede tkreutzfeld Praktikant
19. april 2011 - 16:55 #4
Tak for jeres hurtige response! :o)

Fejlsikret duer desværre ikke da jeg ikke kan få adgang til offlinefilerne i fejlsikret tilstand (læs: jeg aner ikke hvor de ligger når det ikke er gennem kontrolpanel ;o) - Vista er helt håbløst lukket i forhold til f.eks.XP).

Programmet var i og for sig en god idé, men desværre samme problem, jeg kan ikke finde ind til filerne via programmet og jeg kan ikke vælge at få det som en genvej ved højreklik.

Helgec, prøver din løsning nu :o)
Avatar billede pstidsen Novice
19. april 2011 - 17:14 #5
Når du har fundet filen, kan du så ikke højreklikke på trykke "åben filplacering"???
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. april 2011 - 17:18 #6
Prøv det her:
http://support.microsoft.com/kb/942974

Beskriver dit problem rimelig godt:
"På en klientcomputer, der kører Windows Vista eller Windows 7, kan du stadig opnå adgang til offlinefiler, selvom filserveren er fjernet fra netværket"
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. april 2011 - 17:19 #7
Mht. LiveDisk så er det nøjagtigt samme problem som med de 2 løsninger vi har foreslået.
Avatar billede tkreutzfeld Praktikant
26. april 2011 - 14:41 #8
Det lykkedes efter nogle forsøg og en systemgendannelse at få den løsning som er beskrevet fra MS i dit svar heinzdmx, til at virke :o))
Vil du smide et svar så jeg kan gi dig points?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
26. april 2011 - 14:59 #9
Svar :)