Avatar billede challenge Praktikant
20. april 2011 - 19:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HTPC-selvbyg specs - bundkort samt CPU

Hej eksperter,

Jeg står overfor at skulle bygge en HTPC, men jeg er i tvivl om hvilke hardwarekomponenter jeg skal gå efter, primært ifm. bundkort og CPU.

HTPC'en skal bruges til at se internet-TV i HD som Hulu og Netflix. Herudover modtages HD TV-signal gennem et slingbox-stream fra USA. Der skal muligvis foregå let gaming på PCen (som iRacing el.l.).

Jeg tror umiddelbart at jeg vil gå efter et MicroATX-formfaktorsystem, men herudover er jeg på herrens mark; jeg ved stort set ingenting om hardware.

Ang. bundkortet ønsker jeg da et discreet GPU - hvad bør jeg gå efter hér? Hvad bør jeg se på? Hvilke kriterier skal jeg lægge mærke til?

Ang. CPUen hælder jeg mest til Intel's processorer - jeg ved dog ikke, hvilken (i3, i5 eller i7) jeg bør vælge, og hvis jeg endelig gjorde ville jeg ikke vide hvilken af de utallige 'undermodeller' jeg bør vælge. Er der en generel tommelfingerregel når det kommer til de anvendelsesspecifikationer som nævnt ovenfor?

Som sagt er jeg ret uvidende om hardware, så hvis der skulle forekomme informationsmangel hører jeg gerne herom :)
Avatar billede challenge Praktikant
20. april 2011 - 21:58 #1
Efter at have kigget lidt på nettet opstod blot endnu et spørgsmål: vil den indbyggede GPU i eks. i5 2500K Sandy bridge være god nok til anvendelsesspecifikationerne som nævnt?

(Hvordan forhøjer man antal point i 'udbud'?)
Avatar billede challenge Praktikant
21. april 2011 - 15:27 #2
Jeg går efter i5 2500K, og så må grafikkortet alligevel vente :)