Avatar billede Renem1987 Nybegynder
24. april 2011 - 01:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælp til lidt programmering :)

Hej Alle Sammen.. Jeg tænkte på om i kender nogle steder hvor man kan hente et system ned, hvor jeg kan lave en side hvor man skal være godkendt af administrator for at se siden, så ikke alle medlemmer kan se siden? :)
Avatar billede neo3000 Nybegynder
24. april 2011 - 02:07 #1
Ved ikke om der findes nogle direkte systemer eller eksempler på det, men det gør der nok.

Men her er lige en lille forklaring på hvordan du kan gøre det:

Del brugerne ind i forskellige brugergrupper, således at en bruger er i en brugergruppe.

Når du så opretter en side, skal der i din database (eller et andet sted) laves et check på om brugergruppen har adgang til at se siden, ellers får de smidt en error i hovedet.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2011 - 02:08 #2
Den slags boer ethverr portal/CMS kunne klare.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
24. april 2011 - 13:10 #3
Det er muligt uanset platform / sprog, men ønsker du at vi skal komme forslag/eksempler bliver du nødt til at fortælle hvilket sprog du bruger.

PHP/ASP/ASP.NET+C#/ASP.NET+Basic
Avatar billede Renem1987 Nybegynder
24. april 2011 - 14:24 #4
Jeg så lige http://s-sj.dk/ har det.. Hvis man trykker på mobi så skal man godkendes for at se siden?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
24. april 2011 - 23:24 #5
Igen, vi skal vide hvilket sprog du bruger på serveren.
Avatar billede Renem1987 Nybegynder
25. april 2011 - 00:06 #6
Php
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. april 2011 - 00:12 #7
Så kan du jo vælge om du vil lave det hele selv (med stumper fra forskellige steder) eller om du vil bruge noget der er klart.

F.eks. kan du jo prøve Joomla:
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=259084
Avatar billede dab93 Nybegynder
08. maj 2011 - 10:54 #8