Avatar billede dennism Nybegynder
27. april 2011 - 08:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formular med set af værdier

Jeg har brug for at lave en formular til en faktura, hvor der bl.a. skal være flere rækker med et felt til en beskrivelse og et felt til beløb. Jeg ved ikke på forhånd, om der skal være 2 eller f.eks. 20 set af disse felter - derfor har jeg brug for, at det kører dynamisk, så man løbende kan tilføje nye rækker/felter til formularen.

Findes der et jQuery plugin el. lign, som kan gøre dette nemt for mig? Jeg kan godt selv lave det manuelt, men jeg vil næsten tro, at der findes en nemmere måde at gøre det på.

Jeg har forsøgt at søge på Google, men har åbenbart ikke kunnet ramme de rigtige søgeord :)
På forhånd tak for svaret.
Avatar billede phillips Nybegynder
27. april 2011 - 08:33 #1
Du behøver ikke et plugin. Hvis sættet af felter ligger i en container (fx en div eller en td), kan du bruge jQuery's clone()-funktion og appendTo()-funktion - dem kan du trigge, ved løbende at tjekke om de første felter er udfyldt (hint: brug onKeyUp-eventen).
Avatar billede dennism Nybegynder
27. april 2011 - 08:52 #2
Tak, det var selvfølgelig en mulighed. Men hvad så med name på mine input. Er de ikke nødt til stadig at være unikke?
Avatar billede phillips Nybegynder
27. april 2011 - 09:01 #3
Det behøver de ikke. Hvis du bruger PHP kan du navngive beskrivelses-feltet "description[]" og have et vilkårligt antal af dem. Ved submit indlæses alle værdier da i et array.
Avatar billede dennism Nybegynder
27. april 2011 - 11:03 #4
Tak. Vil du smide et svar?
Avatar billede phillips Nybegynder
27. april 2011 - 11:50 #5
:-)