Avatar billede t_w_t_p Praktikant
28. april 2011 - 07:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Passer Grafikkortet?

Har brug for hjælp.

Mit gamle Grafikkort og bundkort stod af. Så fik et nyt Asus P5N-D bundkort.

og har et Asus Geforce GTX560Ti liggende hvordan finder jeg ud af om de passer sammen/ generelt hvordan kan man se om grafik kort og bundkort passer sammen.

Håber på ekspert svar.
Avatar billede Blandy Praktikant
28. april 2011 - 08:13 #1
DU kigger entene fysisk på dit bundkort efter de aflange hvide eller blå porte, som der også står pci eller pci express ved.

Eller du kan tjekke dit bundkorts manual om hvad pci den understøtter. De nyester hedder pci express 2.0 x 16 og pci express 2.1 x 16.

Derefter finder du ud af via dit grafikkort eller dens manual, hvad for en af disse slots den understøtter.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 10:01 #2
Ja, på edbpriser står der bundkortet har:

PCI Express 2.0 x16    2 stk., SLI: fuld x16, x16-modus

Og graffikkortet skal bruge x16 2.0/2.1 port..
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 10:04 #3
Graffikkortet skal bruge: PCI-Express 2.0 x16

Så de passer 100% sammen (Bundkort og graffikkort)
Avatar billede t_w_t_p Praktikant
28. april 2011 - 10:12 #4
Opretter du svar..
Avatar billede t_w_t_p Praktikant
28. april 2011 - 10:15 #5
Foresten.. Nu er det ikke sådan at jeg skal til at opdatere bios eller sådan noget det var der nemlig en ved midtdata der snakkede om*!
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 10:20 #6
Du skal altid opdatere bios hvis der er opdateringer!
Avatar billede Blueeyez Mester
28. april 2011 - 10:21 #7
Her er svar (:
Avatar billede t_w_t_p Praktikant
28. april 2011 - 10:53 #8
Takker
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2011 - 19:24 #9
#6 man opdaterer ikke bios med mindre man har problemer der løses ved en BIOS opdatering.
Avatar billede t_w_t_p Praktikant
10. oktober 2012 - 10:06 #10
Kan lige knytte en kommentar. Det virkede ikke. Måtte købe nyt bundkort da der ikke var noget der hed bios længere. Så til andre. Selvom manualen blev fulgt til punkt og prikke, skete der et eller andet da den var noget til 79% af opdateringen. Computeren slukkede og kunne ikke starte. Så computeren blev til en kasse med blæser som kunne tændes og slukkes. og det var det eneste som skete. Så nyt bundkort købt og det virker