Avatar billede 231077 Nybegynder
29. april 2011 - 10:54 Der er 2 kommentarer

merge 3 DB med samme DB navn og tabelnavn

Hej

Jeg har 3 db med samme navn indholdende samme tabeller m.m. med inholdet i tabellerne er forskellige.

Hvordan kan jeg få dem over i en DB?

feks hvis vi antager at mine 3 Db hedder navnDB, og jeg har tabellen person.
i den første db tabel har jeg en person Hans i den anden har jeg en person Peter og i den tredje har jeg Ole

disse tre DB vil jeg have i en således at jeg har
en db med en tabel inholdende navne Hans, Peter og ole.

Mine Db er selvfølgelig mere omfattende og detaljeret, men udgangspunktet og princippet er det samme...
Avatar billede jensen363 Forsker
29. april 2011 - 11:00 #1
Forlsag

1. Opret en ny db
2. Link tabellen person fra de tre tabeller til ny db
3. Lav en UNION forespørgsel i den nye db
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2011 - 20:54 #2
Du kan også klippe/klistre lige som hvis det var 3 regneark. Bare åbn tabellerne, kopier/sæt ind!~)