Avatar billede morten-bork Nybegynder
01. maj 2011 - 18:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Win. installation

Hej :)

Når jeg prøver at installer Windows Vista på en Medion med Intel Pentium. Kommer det frem når den er ved at Dekomprimerer filer, mens den er boot op på dvd'en. Opstår der en fil hvor den skriver: Windows kan ikke installere de påkrævede filer. Filen er muligvis beskadiget eller mangler. Kontroller, at alle de filer, der kræves til installationen, er tilgængelige, og genstart installationen. Fejlkode: 0x80070570

Har ingen ide om hvad der kan være galt, jeg bruger den dvd der fulgte med computeren.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede conz Juniormester
01. maj 2011 - 18:55 #1
Det er ikke DVD'en der er ridset?

Hvad version af Vista prøver du at installere? 32 -eller 64-bit?

Og forresten: hvorfor prøver du i det hele taget på at installere Vista? =O
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 19:01 #2
#1 Måske fordi han har den orginalt ?

Kan du kopiere skiven ? måske det hjælper
Avatar billede morten-bork Nybegynder
01. maj 2011 - 19:02 #3
Har prøver med en anden windows vista dvd, har også prøvet med win 7, samt Ubuntu 10.10. Får dog samme meddelelse. Ved Ubuntu kommer den med at det kan være cd'en eller harddisk der er gammel og opslidt.
Det er en ældre maskine og vil ikke bruge penge på win 7 til den. Da den kun bliver brugt til internet. Det er 32-bit.
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 19:07 #4
Kunne tyde på der er nogle badsectors der ikke er markeret.

Prøv at hente ultimatebootcd og kør disk check med det værktøj der nu passer til din hd.

Så skulle den gerne markere evt. bad sectors og så kan du installere. Eller også vil den fortælle hvis der er andet galt.

Vil dog advare imod at bruge en disk med bad sectors da der oftest kommer flere og flere når det først er begyndt
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 19:07 #5
Hov glemte link til UBCD

http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede morten-bork Nybegynder
01. maj 2011 - 19:14 #6
Det kan ikke være HDD'en da jeg troede det var den der var problemet så har lige sat en ny i. Håber det program kan finde problemet.

Hvis der er andre der, har en ide om hvad det kan være så skriv :)
Avatar billede morten-bork Nybegynder
01. maj 2011 - 19:30 #7
#4 du ved ikke hvad det kan være hvis det ikke er harddisken?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2011 - 19:53 #8
Har du renset dvd drevet?
Var installations dvd beskidt/ridset?
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 19:58 #9
Nej ikke lige med de andre bud der er kommet
Avatar billede morten-bork Nybegynder
01. maj 2011 - 20:05 #10
#8 Som skrevet længe op:
Har prøver med en anden windows vista dvd, har også prøvet med win 7, samt Ubuntu 10.10. Får dog samme meddelelse. Ved Ubuntu kommer den med at det kan være cd'en eller harddisk der er gammel og opslidt.

§9 Kan ikke installere det program du henviste til, den laver fejl under installationen?
Avatar billede morten-bork Nybegynder
01. maj 2011 - 22:32 #11
Har fundet problemet det var den ene RAM blok der var defekt.
Harddisken er dog også defekt, men efter jeg har taget den ene Ram blok ud så er det ikke nogle problemer :)

Så smid et svar tubber så får du de 200 point da det var det program du henvise til der hjalp mig :D
Så mange tak for hjælpen :) Det var virkelig en stor hjælp!
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 06:02 #12
Det var så lidt :)