02. maj 2011 - 14:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Uudnyttet plads på hjemmeside

Hej eksperter!

www.hjoerringbaptistkirke.dk er der blanke linier over det engelske flag. Det skal der ikke være.

Jeg kan ikke programmere HTML godt nok til at finde ud af, hvad der er galt.

Som I kan af source, er billedet af kirken vist som klassen "billede_h". Den indikerer, at margin-left skal være "12px".

Det lille billede med det engelske flag har disse:
- alt = ''
- width = 50
- height = 25

Jeg har prøvet at fjerne links i billedet. Jeg har prøvet at ændre width og height i flaget. Og jeg har prøvet at fjerne hele teksten. Det ændrer ikke noget. Det er ikke lykkedes mig at få flaget til at stå til venstre for billedet af kirken.

Ham, der har kodet hjemmesiden, har ikke tid i disse måneder, så jeres forslag modtages med stor tak!
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 14:50 #1
Tror du skal kigge i css_screen.asp for at finde svaret, den bruges som stylesheet.

Der ud over er det lidt svært at se hvad der skal ændres ved view source. Siden er lavet i ASP og det output vi får er HTML.

ASP kan indeholde meget mere end det vi ser da det afvikles på serveren og giver et HTML output som brugeren ser, det er det output vi ser ved view source
Avatar billede wanze Nybegynder
02. maj 2011 - 15:02 #2
I hvilken browser ser du de tomme linjer? Jeg kan ikke se dem: http://i54.tinypic.com/t026fr.png
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 15:13 #3
Jeg har de tomme linier i IE der er det engelske og tyske flag på nye linier under billedet
Avatar billede wanze Nybegynder
02. maj 2011 - 15:31 #4
Du kan starte med at sætte en DOCTYPE på din side, så browserne har en chance for at vide, hvad de skal tegne efter. Lige nu ved browserne ikke, hvilken version af HTML de modtager, hvilket gør, at de forskellige browsere tegner siden meget inkonsistent.

Indsæt følgende aller øverst i dit dokument (før <html>-tagget):

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
03. maj 2011 - 12:33 #5
Hej Wanze.

Når jeg indsætter den foreslåede tekst, kommer siden til at se underlig ud. Den blå kasse med ordet "Forside" bliver meget lille og står midt på skærmen.
03. maj 2011 - 12:36 #6
Hej Tubber.

Herunder ses css_screen.asp. Den henviser til css_indstillinger.asp, som jeg lige viser først:

<%
'Baggrund
strBgColor = "#ffffff"                    'Baggrundsfarve
strBgImage = "url(illu_generelt/baggrund.gif)"        'Baggrundsbillede
strTblBgColor = "white"                    'Tabellers baggrundsfarve

'Indexfoto
intIndexfotoType = True                    'Indexfoto er foto (True) eller include-fil (False)
'Hvis indexfototype er False skal følgende udfyldes:
intIndexWeight = 750                    'Index feltets bredde
intIndexHeight = 350                    'Index feltets højde
intIndexPunktstrM = 15                    'Index teksts skriftstørrelse
strIndexFontWeight = "bold"                'Index teksts fontvægt (normal/bold)
intIndexLineHeight = 40                    'Index tekst liniehøjde
intIndexTextAlign = "center"            'Index tekst for- og bagkant (left/center/right)
strIndexfotoBaggrund = ""                'Indexfoto til include-fil
strIndexColor = "#ffffff"                'Index tekstfarve
strIndexLColor = "#ffffff"                'Index linkfarve
strIndexHColor = "#ffff00"                'Index linkfarve mouseover
strIndexAColor = "#ffffcc"                'Index linkfarve aktiv
strIndexVColor = "#ffffff"                'Index linkfarve besøgt
strIndexDeco = "none"                    'Streg under link

'Skrifttype
strStandardTekst = "Verdana, Helvetica, Geneva, Arial, Swiss, SunSans-Regular"
'strStandardTekst = "Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"            'Verdana
'strStandardTekst = "Cambria, Georgia, Times, TimesNewRoman, Dutch, Serif"    'Calibri Office 2007
'strStandardTekst = "Calibri, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"        'Cambria, Office 2007
'strStandardTekst = "Zapf Chancery, Comic Sans MS, cursive"            'Håndskrift
'strStandardTekst = "Courier New, Courier, Monaco, monospace"        'Monospace
strTegnTekst = "Windings, Webdings"

'Standard tekst
intStandardPunktstrM = 9                'Normal teksts skriftstørrelse
intStandardSkydningM = 13                'Normal teksts skydning
intStandardSkydningH = 7                'Halv normal skydning
intStandardPunktstrL = 10                'Stor teksts skriftstørrelse
intStandardSkydningL = 14                'Stor teksts skydning
intStandardPunktstrS = 8                'Lille tekts skriftstørrelse
intStandardSkydningS = 12                'Lille tekts skydning
intReduceretPunktstr = 8                'Reduceret teksts skriftstørrelse
intReduceretSkydning = 11                'Reduceret teksts skydning
intInputboksPunktstr = 8                'Inputboks teksts skriftstørrelse
intInputboksSkydning = 10                'Inputboks teksts skydning (mindre end lille teksts)
intBilledtekstPunktstr = 8                'Billedteksts skriftstørrelse
intBilledtekstSkydning = 11                'Billedtekst skydning
intNotePunktstr = 7                        'Noteteksts skriftstørrelse
intNoteSkydning = 9                        'Noteteksts skydning

strColor = "#000000"                    'Standard tekstfarve
strLColor = "#993333"                    'Standard linkfarve
strHColor = "#ff3333"                    'Standard linkfarve mouseover
strAColor = "#ff0000"                    'Standard linkfarve aktiv
strVColor = "#335588"                    'Standard linkfarve besøgt
strDeco = "none"                        'Streg under link
strBGmarkcolor = "#EEEEEE"                'Baggrundsmarkeringsfarve fx i kalender

'Hovedmenu
intHmenuPunktstr = 9                    'Hovedmenuens skriftstørrelse
intHmenuSkydning = 12                    'Hovedmenuens skydning
intHmenuExtraskydning = 0                'Hovedmenuens ekstra skydning
strHmenuFontWeight = "bold"                'Hovedmenuens fontvægt (normal/bold)
strHmenuColor = "#ffffff"                'Hovedmenuens tekstfarve
strHmenuLColor = "#ffffff"                'Hovedmenuens linkfarve
strHmenuHColor = "#ffff99"                'Hovedmenuens linkfarve mouseover
strHmenuAColor = "#ffffcc"                'Hovedmenuens linkfarve aktiv
strHmenuVColor = "#ffffff"                'Hovedmenuens linkfarve besøgt
strHmenuBgColor = "#336699"                'Hovedmenuens baggrundsfarve
strHmenuBgHColor = "#225588"            'Hovedmenuens baggrundsfarve mouseover

'Titel
intTitelPunktstr = 20                    'Titels skriftstørrelse
intTitelSkydning = 24                    'Titels skydning
strTitelFontWeight = "normal"            'Titels fontvægt (normal/bold)
strTitelColor = "#003366"                'Titlens tekstfarve
strTitelLColor = "#003366"                'Titlens linkfarve
strTitelHColor = "#ff3333"                'Titlens linkfarve mouseover
strTitelAColor = "#ff0000"                'Titlens linkfarve aktiv
strTitelVColor = "#113333"                'Titlens linkfarve besøgt
strTitelBgColor = "#99ccff"                'Titlens baggrundsfarve

'Adressetekst
intAdrPunktstr = 7                        'Adrtekstens skriftstørrelse
intAdrSkydning = 8                        'Adrtekstens skydning
strAdrFontWeight = "normal"                'Adrtekstens fontvægt (normal/bold)
strAdrColor = "#003366"                    'Adrtekstens tekstfarve
strAdrLColor = "#003366"                'Adrtekstens linkfarve
strAdrHColor = "#ff3333"                'Adrtekstens linkfarve mouseover
strAdrAColor = "#ff0000"                'Adrtekstens linkfarve aktiv
strAdrVColor = "#113333"                'Adrtekstens linkfarve besøgt
strAdrBgColor = "#99ccff"                'Adrtekstens baggrundsfarve

'Ekstra bundfelt
intExbundfeltheight = 12                'Bundfeltet højde i pixel

'Overskrift
intOverskriftPunktstr = 17                'Overskriftens skriftstørrelse
intOverskriftSkydning = 20                'Overskriftens skydning
strOverskriftFontWeight = "bold"        'Overskrifts fontvægt (normal/bold)
'Farver som standardtekst

'Rubrik
intRubrikPunktstr = 10                    'Rubrikkens skriftstørrelse
intRubrikSkydning = 14                    'Rubrikkens skydning
strRubrikFontWeight = "bold"            'Rubrikteksts fontvægt (normal/bold)
'Farver som standardtekst

'Venstre spalte
blVspColorAktiv = True                    'Aktivering af vestre spaltefarver, True/False
strVspColor = "#000000"                    'Venstre spaltes tekstfarve
strVspLColor = "#333333"                'Venstre spaltes linkfarve
strVspHColor = "#ff1111"                'Venstre spaltes linkfarve mouseover
strVspAColor = "#ff1111"                'Venstre spaltes linkfarve aktiv
strVspVColor = "#333333"                'Venstre spaltes linkfarve besøgt
strVspBgColor = "#99ccff"                'Venstre spaltes baggrundsfarve
intVspPadding = 8                        'Venstre spaltes padding (indrykning i pixel) 0-20

'Tekstbjælker/skemaer
strMarkColor = "#003333"                'Bjælke/skema tekstfarve
strMarkLColor = "#003333"                'Bjælke/skema linkfarve
strMarkHColor = "#00eeee"                'Bjælke/skema linkfarve mouseover
strMarkAColor = "#00eeee"                'Bjælke/skema linkfarve aktiv
strMarkVColor = "#333333"                'Bjælke/skema linkfarve besøgt
strMarkBgColor = "#99ccff"                'Bjælke/skema baggrundsfarve

'Tekstbjælkertop/skematop
strMarkTopColor = "#000000"                'Bjælketop/skematop tekstfarve
strMarkLColor = "#003333"                'Bjælketop/skematop linkfarve
strMarkHColor = "#00eeee"                'Bjælketop/skematop linkfarve mouseover
strMarkAColor = "#00eeee"                'Bjælketop/skematop linkfarve aktiv
strMarkVColor = "#113333"                'Bjælketop/skematop linkfarve besøgt
strMarkTopBgColor = "#99ccff"            'Bjælketop/skematop baggrundsfarve

'Menu
intMenuPunktstr = 8                        'Menuernes skriftstørrelse
intMenuSkydning = 11                    'Menuernes skydning
intMenuExtraskydning = 0                'Menuernes ekstra skydning
intMenuAfstand = 2                        'Menuepunkternes indbyrdes afstand
strMenuFontWeight = "bold"                'Menuernes teksts fontvægt (normal/bold)
strMenuHAlign = "center"                'Menuernes justering (center/left)
strMenuColor = "#003366"                'Menuernes tekstfarve
strMenuLColor = "#003366"                'Menuernes linkfarve
strMenuHColor = "#ff3333"                'Menuernes linkfarve mouseover
strMenuAColor = "#ff3333"                'Menuernes linkfarve aktiv
strMenuVColor = "#003366"                'Menuernes linkfarve besøgt
strMenuBgColor = "#99ccff"                'Menuernes baggrundsfarve
strMenuUBgHColor = "#88bbee"            'Menuernes baggrundsfarve mouseover
strMenuUColor = "#eeeeee"                'Menuernes tekstfarve
strMenuULColor = "#ffffff"                'Menuernes linkfarve
strMenuUHColor = "#ffff99"                'Menuernes linkfarve mouseover
strMenuUAColor = "#ffeeee"                'Menuernes linkfarve aktiv
strMenuUVColor = "#cceeee"                'Menuernes linkfarve besøgt
strMenuUBgColor = "#88aaaa"                'Menuernes baggrundsfarve

'Menurubrik
intMenurubrikPunktstr = 8                'Menurubrikkens teksts skriftstørrelse
intMenurubrikSkydning = 11                'Menurubrikkens teksts skydning
strMenurubrikFontWeight = "bold"        'Menurubrikkens teksts fontvægt (normal/bold)
strMenuRubrikColor = "#eeeeee"            'Menuerubrikkens tekstfarve
strMenuRubrikLColor = "#ffffff"            'Menuerubrikkens linkfarve
strMenuRubrikHColor = "#ffff99"            'Menuerubrikkens linkfarve mouseover
strMenuRubrikAColor = "#ffeeee"            'Menuerubrikkens linkfarve aktiv
strMenuRubrikVColor = "#bbddff"            'Menuerubrikkens linkfarve besøgt
strMenuRubrikBgColor = "#336699"        'Menuerubrikkens baggrundsfarve
strMenuRubrikBgHColor = "#225588"        'Menuerubrikkens baggrundsfarve mouseover

'Stimenu
intStimenuPunktstr = 7                    'Stimenuens skriftstørrelse
intStimenuSkydning = 9                    'Stimenuens skydning
strStiMenuColor = "#335588"                'Stimenuens tekstfarve
strStiMenuLColor = "#003366"            'Stimenuens linkfarve
strStiMenuHColor = "#ff3333"            'Stimenuens linkfarve mouseover
strStiMenuAColor = "#ff0000"            'Stimenuens linkfarve aktiv
strStiMenuVColor = "#335588"            'Stimenuens linkfarve besøgt

'Billedmargin
strBilledTB = "10px"                    'Billedmargin hhv top eller bund
strBilledLR = "12px"                    'Billedmargin hhv venstre eller højre
%>

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
css_screen.asp:

<!-- #include file = "indstillinger/css_indstillinger.asp" -->
BODY
{
    background-color: <%Response.Write strBgColor%>;
    background-image: <%Response.Write strBgImage%>;
    font-family: <%Response.Write strStandardTekst%>;
    text-align: center;
    text-decoration: <%Response.Write strIndexDeco%>
}

TABLE
{
    color: <%Response.Write strColor%>;
    background-color: <%Response.Write strTblBgColor%>;
    border: none 0 #ffffff;
    padding: 0 0 0 0;
    text-align:left;
}
TR
{
    font-size: <%Response.Write intStandardPunktstrM%>pt;
    line-height: <%Response.Write intStandardSkydningM%>pt;
}
TD
{
    font-size: <%Response.Write intStandardPunktstrM%>pt;
    line-height: <%Response.Write intStandardSkydningM%>pt;
}
H1
{
    line-height: 0%;
}
H2
{
    line-height: 0%;
}
FORM
{
    font-size: <%Response.Write intStandardPunktstrM%>pt;
    line-height: <%Response.Write intStandardSkydningM%>pt;
}
BUTTON
{
    cursor: hand;
    font-family: <%Response.Write strStandardTekst%>;
}
IMG
{
    border: none;
    clear:both;
}
INPUT
{
    border: 1px solid #999999;
    font-family: <%Response.Write strStandardTekst%>;
    font-size: <%Response.Write intInputboksPunktstr%>pt;
    line-height: <%Response.Write intInputboksSkydning%>pt;
}
TEXTAREA
{
    border: 1px solid #999999;
    font-family: <%Response.Write strStandardTekst%>;
    font-size: <%Response.Write intInputboksPunktstr%>pt;
    line-height: <%Response.Write intInputboksSkydning%>pt;
}
SELECT
{
    border: 1px solid #999999;
    font-family: <%Response.Write strStandardTekst%>;
    font-size: <%Response.Write intInputboksPunktstr%>pt;
}
IFRAME
{
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strTblBgColor%>;
}
.check
{
    border: none 1px #999999;
    font-family: <%Response.Write strStandardTekst%>;
    font-size: <%Response.Write intInputboksPunktstr%>pt;
    line-height: <%Response.Write intInputboksSkydning%>pt;
}

A:link
{
    COLOR: <%Response.Write strLColor%>;
    FONT-WEIGHT: bold;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A:visited
{
    FONT-WEIGHT: bold;
    COLOR: <%Response.Write strVColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A:hover
{
    FONT-WEIGHT: bold;
    COLOR: <%Response.Write strHColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A:active
{
    FONT-WEIGHT: bold;
    COLOR: <%Response.Write strAColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}

.titel
{
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strTitelBgColor%>;
    COLOR: <%Response.Write strTitelColor%>;
    FONT-SIZE: <%Response.Write intTitelPunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intTitelSkydning%>pt;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strTitelFontWeight%>;
    TEXT-ALIGN: left;
}

.overskrift
{
    FONT-SIZE: <%Response.Write intOverskriftPunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intOverskriftSkydning%>pt;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strOverskriftFontWeight%>;
    PADDING-BOTTOM: 10px;
    PADDING-TOP: 10px;
    text-align:left;
}

.rubrik
{
    FONT-SIZE: <%Response.Write intRubrikPunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intRubrikSkydning%>pt;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strRubrikFontWeight%>;
    PADDING-BOTTOM: 4px;
    PADDING-TOP: 4px;
    TEXT-ALIGN: left;
}
A.rubrik:link
{
    COLOR: <%Response.Write strLColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.rubrik:visited
{
    COLOR: <%Response.Write strVColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.rubrik:hover
{
    COLOR: <%Response.Write strHColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.rubrik:active
{
    COLOR: <%Response.Write strAColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}

.tbl_0
{
    width: 750;
    TEXT-ALIGN: center;
}
.tbl_1
{
    width: 750;
    TEXT-ALIGN: center;
}
.tbl_1vis
{
    width: 530;
    TEXT-ALIGN: left;
}
.tbl_1visbred
{
    width: 790;
    TEXT-ALIGN: left;
}
.tbl_2h
{
    width: 500;
    TEXT-ALIGN: left;
}
.tbl_2v
{
    width: 200;
    TEXT-ALIGN: left;
    <%If blVspColorAktiv = True Then%>
        color: <%Response.Write strVspColor%>;
        BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strVspBgColor%>;
        border-color: <%Response.Write strVspBgColor%>;
        padding: 0 <%Response.Write intVspPadding%> 0 <%Response.Write intVspPadding%>;
    <%End If%>
}

<%If blVspColorAktiv = True Then%>
    A.tbl_2v:link
    {
        COLOR: <%Response.Write strVspLColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    }
    A.tbl_2v:visited
    {
        COLOR: <%Response.Write strVspVColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    }
    A.tbl_2v:hover
    {
        COLOR: <%Response.Write strVspHColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    }
    A.tbl_2v:active
    {
        COLOR: <%Response.Write strVspAColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    }
<%End If%>

.td_2v
{
    <%If blVspColorAktiv = True Then%>
        color: <%Response.Write strVspColor%>;
        BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strVspBgColor%>;
        border-color: <%Response.Write strVspBgColor%>;
    <%End If%>
}

<%If blVspColorAktiv = True Then%>
    A.td_2v:link
    {
        COLOR: <%Response.Write strVspLColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    }
    A.td_2v:visited
    {
        COLOR: <%Response.Write strVspVColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    }
    A.td_2v:hover
    {
        COLOR: <%Response.Write strVspHColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    }
    A.td_2v:active
    {
        COLOR: <%Response.Write strVspAColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    }
<%End If%>

.tbl_2inc
{
    width: 500;
    TEXT-ALIGN: left;
}
.tbl_2form
{
    width: 500;
    TEXT-ALIGN: left;
    padding: 2 0 2 0;
}
.tbl_2kalender
{
    width: 500;
    font-size: <%Response.Write intStandardPunktstrS%>pt;
    line-height: <%Response.Write intStandardSkydningM%>pt;
    TEXT-ALIGN: left;
    padding: 2 0 2 0;
}
.tbl_2vis
{
    width: 500;
    TEXT-ALIGN: left;
}
.tbl_3
{
    width: 480;
    TEXT-ALIGN: left;
}
.tbl_skema
{
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMarkBgColor%>;
    COLOR: <%Response.Write strMarkColor%>;
    FONT-SIZE: <%Response.Write intStandardPunktstrS%>pt;
    TEXT-ALIGN: left;
}

.tbl_skema_rubrik
{
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMarkTopBgColor%>;
    COLOR: <%Response.Write strMarkTopColor%>;
    FONT-WEIGHT: bold;
    FONT-SIZE: <%Response.Write intStandardPunktstrS%>pt;
    TEXT-ALIGN: left;
}
.tbl_indexillu
{
    background-image: url(<%Response.Write strIndexfotoBaggrund%>);
    width: <%Response.Write intIndexWeight%>;
    height: <%Response.Write intIndexHeight%>;
    text-align: center;
}
.indexillu
{
    color: <%Response.Write strIndexColor%>;
    font-size: <%Response.Write intIndexPunktstrM%>pt;
    font-weight: <%Response.Write strIndexFontWeight%>;
    line-height: <%Response.Write intIndexLineHeight%>px;
    text-align: <%Response.Write intIndexTextAlign%>;
}
    A.indexillu:link
    {
        font-weight: <%Response.Write strIndexFontWeight%>;
        COLOR: <%Response.Write strIndexLColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strIndexDeco%>;
    }
    A.indexillu:visited
    {
        font-weight: <%Response.Write strIndexFontWeight%>;
        COLOR: <%Response.Write strIndexVColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strIndexDeco%>;
    }
    A.indexillu:hover
    {
        font-weight: <%Response.Write strIndexFontWeight%>;
        COLOR: <%Response.Write strIndexHColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strIndexDeco%>;
    }
    A.indexillu:active
    {
        font-weight: <%Response.Write strIndexFontWeight%>;
        COLOR: <%Response.Write strIndexAColor%>;
        TEXT-DECORATION: <%Response.Write strIndexDeco%>;
    }

.tbl_menu
{
    COLOR: <%Response.Write strColor%>;
    <%If blVspColorAktiv = True Then%>
        Background-color: <%Response.Write strVspBgColor%>;
        width: <%Response.Write intVspBredde%>;
    <%Else%>
        width: <%Response.Write intVspBredde%>;
    <%End If%>
    TEXT-ALIGN: <%Response.Write strMenuHAlign%>;
    Padding-left: 2px;
    Padding-right: 2px;
}

.hovedmenu
{
    COLOR: <%Response.Write strHmenuColor%>;
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strHmenuBgColor%>;
    font-size: <%Response.Write intHmenuPunktstr%>pt;
    line-height: <%Response.Write intHmenuSkydning%>pt;
    font-weight: <%Response.Write strHmenuFontWeight%>;
    PADDING-TOP: 6px;
    PADDING-BOTTOM: 6px;
    TEXT-ALIGN: center;
}
A.hovedmenu:visited
{
    COLOR: <%Response.Write strHmenuVColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    font-weight: <%Response.Write strHmenuFontWeight%>;
}
A.hovedmenu:link
{
    COLOR: <%Response.Write strHmenuLColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    font-weight: <%Response.Write strHmenuFontWeight%>;
}
A.hovedmenu:hover
{
    COLOR: <%Response.Write strHmenuHColor%>;
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strHmenuBgHColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    font-weight: <%Response.Write strHmenuFontWeight%>;
}
A.hovedmenu:active
{
    COLOR: <%Response.Write strHmenuAColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    font-weight: <%Response.Write strHmenuFontWeight%>;
}

.menu
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuColor%>;
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMenuBgColor%>;
    font-size: <%Response.Write intMenuPunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intMenuSkydning%>pt;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write intMenuFontWeight%>;
    TEXT-ALIGN: <%Response.Write strMenuHAlign%>;
    PADDING-BOTTOM: 4px;
    PADDING-TOP: 4px;
    Padding-left: 2px;
    Padding-right: 2px;
}

A.menu:link
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuLColor%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenuFontWeight%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.menu:visited
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuVColor%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenuFontWeight%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.menu:hover
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuHColor%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenuFontWeight%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMenuBgHColor%>;
}
A.menu:active
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuAColor%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenuFontWeight%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
.undermenu
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuUColor%>;
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMenuUBgColor%>;
    font-size: <%Response.Write intMenuPunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intMenuSkydning%>pt;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write intMenuFontWeight%>;
    TEXT-ALIGN: <%Response.Write strMenuHAlign%>;
    PADDING-BOTTOM: 4px;
    PADDING-TOP: 4px;
    Padding-left: 2px;
    Padding-right: 2px;
}

A.undermenu:link
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuULColor%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenuFontWeight%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.undermenu:visited
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuUVColor%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenuFontWeight%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.undermenu:hover
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuUHColor%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenuFontWeight%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.undermenu:active
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuUAColor%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenuFontWeight%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
.menurubrik
{
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMenuRubrikBgColor%>;
    COLOR: <%Response.Write strMenuRubrikColor%>;
    Font-size: <%Response.Write intMenurubrikPunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intMenurubrikSkydning%>pt;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenurubrikFontWeight%>;
    letter-spacing: 2pt;
    PADDING-BOTTOM: 6px;
    PADDING-TOP: 6px;
    TEXT-ALIGN: <%Response.Write strMenuHAlign%>;
    text-transform: uppercase;
}
A.menurubrik:link
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuRubrikLColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenurubrikFontWeight%>;
}
A.menurubrik:visited
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuRubrikVColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenurubrikFontWeight%>;
}
A.menurubrik:hover
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuRubrikHColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenurubrikFontWeight%>;
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMenuRubrikBgHColor%>;
}
A.menurubrik:active
{
    COLOR: <%Response.Write strMenuRubrikAColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strMenurubrikFontWeight%>;
}

.stimenu
{
    COLOR: <%Response.Write strStiMenuColor%>;
    FONT-SIZE: <%Response.Write intStimenuPunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intStimenuSkydning%>pt;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.stimenu:link
{
    COLOR: <%Response.Write strStiMenuLColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.stimenu:visited
{
    COLOR: <%Response.Write strStiMenuVColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.stimenu:active
{
    COLOR: <%Response.Write strStiMenuAColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.stimenu:hover
{
    COLOR: <%Response.Write strStiMenuHColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}

.skematop
{
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMarkBgColor%>;
    COLOR: <%Response.Write strMarkColor%>;
    FONT-WEIGHT: bold;
    FONT-SIZE: <%Response.Write intStandardPunktstrL%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intStandardSkydningL%>pt;
    PADDING-BOTTOM: 2px;
    PADDING-TOP: 2px;
    padding-left: 6px;
}

.markeret
{
    COLOR: <%Response.Write strMarkColor%>;
    FONT-WEIGHT: bold;
    FONT-SIZE: <%Response.Write intStandardPunktstrM%>pt;
    letter-spacing: 1pt;
}
A.markeret:link
{
    COLOR: <%Response.Write strMarkLColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.markeret:visited
{
    COLOR: <%Response.Write strMarkVColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.markeret:hover
{
    COLOR: <%Response.Write strMarkHColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.markeret:active
{
    COLOR: <%Response.Write strMarkAColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}

.markeretrubrik
{
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMarkTopBgColor%>;
    COLOR: <%Response.Write strMarkColor%>;
    font-size: <%Response.Write intStandardPunktstrL%>pt;
    FONT-WEIGHT: bold;
    letter-spacing: 1pt;
    PADDING-BOTTOM: 3px;
    padding-left: 6px;
    PADDING-TOP: 3px;
}
A.markeretrubrik:link
{
    COLOR: <%Response.Write strMarkTopLColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.markeretrubrik:visited
{
    COLOR: <%Response.Write strMarkTopVColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.markeretrubrik:hover
{
    COLOR: <%Response.Write strMarkTopHColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.markeretrubrik:active
{
    COLOR: <%Response.Write strMarkTopAColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}

.kalendertxt
{
    font-size: <%Response.Write intStandardPunktstrS%>pt;
    line-height: <%Response.Write intStandardSkydningS%>pt;
    PADDING-TOP: 0px;
    PADDING-BOTTOM: 3px;
}
.kalenderrubrik
{
    font-size: <%Response.Write intStandardPunktstrM%>pt;
    line-height: <%Response.Write intStandardSkydningM%>pt;
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMarkTopBgColor%>;
    PADDING-TOP: 2px;
    PADDING-BOTTOM: 4px;
}

.ugenr
{
    FONT-SIZE: <%Response.Write intNotePunktstr%>pt;
    FONT-WEIGHT: normal;
    margin-top: 9px;
    margin-bottom: 3px;
}
.ugenrstreg
{
    FONT-SIZE: <%Response.Write intNotePunktstr%>pt;
    FONT-WEIGHT: normal;
    margin-top: 12px;
    border-top: 1pt solid #000000;
    margin-bottom: 6px;
    border-bottom: 1pt solid #000000
}
.ugenrfarve
{
    FONT-SIZE: <%Response.Write intNotePunktstr%>pt;
    FONT-WEIGHT: normal;
    margin-top: 12px;
    margin-bottom: 6px;
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strMarkBgColor%>;
}

.adrtext
{
    COLOR: <%Response.Write strAdrColor%>;
    BACKGROUND-COLOR: <%Response.Write strAdrBgColor%>;
    FONT-SIZE: <%Response.Write intAdrPunktstr%>pt;
    TEXT-TRANSFORM: uppercase;
    LETTER-SPACING: 1px;
    FONT-WEIGHT: <%Response.Write strAdrFontWeight%>;
}
A.adrtext:link
{
    COLOR: <%Response.Write strAdrLColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.adrtext:visited
{
    COLOR: <%Response.Write strAdrVColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.adrtext:hover
{
    COLOR: <%Response.Write strAdrHColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}
A.adrtext:active
{
    COLOR: <%Response.Write strAdrAColor%>;
    TEXT-DECORATION: <%Response.Write strDeco%>;
}

.reduceret
{
    FONT-SIZE: <%Response.Write intReduceretPunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intReduceretSkydning%>pt;
}

.notetext
{
    FONT-SIZE: <%Response.Write intNotePunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intNoteSkydning%>pt;
    FONT-VARIANT: normal;
}

.halvlinie
{
    FONT-SIZE: <%Response.Write intStandardPunktstrM / 2%>pt;
    HEIGHT: 1pt;
    text-align:left;
}

.billedtext
{
    FONT-SIZE: <%Response.Write intBilledtekstPunktstr%>pt;
    LINE-HEIGHT: <%Response.Write intBilledtekstSkydning%>pt;
    FONT-STYLE: <%Response.Write strBilledtekstFontStyle%>;
}

.tegn
{
    FONT-WEIGHT: normal;
    FONT-SIZE: <%Response.Write intStandardPunktstrM%>pt;
    FONT-FAMILY: <%Response.Write strTegnTekst%>;
}

.billede_v
{
    MARGIN-BOTTOM: <%Response.Write strBilledTB%>;
    MARGIN-RIGHT: <%Response.Write strBilledLR%>;
}
.billede_vm
{
    MARGIN-TOP: <%Response.Write strBilledTB%>;
    MARGIN-BOTTOM: <%Response.Write strBilledTB%>;
    MARGIN-RIGHT: <%Response.Write strBilledLR%>;
)
.billede_vb
{
    MARGIN-TOP: <%Response.Write strBilledTB%>;
    MARGIN-RIGHT: <%Response.Write strBilledLR%>;
}
.billede_h
{
    MARGIN-BOTTOM: <%Response.Write strBilledTB%>;
    MARGIN-LEFT: <%Response.Write strBilledLR%>;
}
.billede_hm
{
    MARGIN-TOP: <%Response.Write strBilledTB%>;
    MARGIN-BOTTOM: <%Response.Write strBilledTB%>;
    MARGIN-LEFT: <%Response.Write strBilledLR%>;
}
.billede_hb
{
    MARGIN-TOP: <%Response.Write strBilledTB%>;
    MARGIN-LEFT: <%Response.Write strBilledLR%>;
}
.billede_c
{
    MARGIN-BOTTOM: <%Response.Write strBilledTB%>;
}
.billede_cm
{
    MARGIN-TOP: <%Response.Write strBilledTB%>;
    MARGIN-BOTTOM: <%Response.Write strBilledTB%>;
}
.billede_cb
{
    MARGIN-TOP: <%Response.Write strBilledTB%>;
}
Avatar billede wanze Nybegynder
03. maj 2011 - 12:44 #7
@morten_steengaard Jeg er ked af at sige det, men det er fordi det du før har skrevet er ældgammel HTML, der ikke har overholdt nogen standander - ikke engang HTML 4.01's standard, selvom den er fra 1999.

Hvis du har nogen intentioner om at skrive fornuftige hjemmesider, der kan benyttes af mere end bare en enkelt browser, og samtidig også være fremtidssikret for nye browsere, så bliver du nødt til at benyte dig af standarder.

Prøv at kig på kildekoderne på alle moderne sider i dag: Eksperten, Politiken, Google, Facebook, etc. Alle har en DOCTYPE alle øverst i deres dokument.

Der er ingen anden vej frem, end at få siden til at se fornuftig ud nu ved at ændre i alle koderne, imens DOCTYPE'en er der og lad den blive. Ellers vil du risikere, at den ikke virker i nogen som helst browsere udover Internet Explorer - og efterhånden som der udkommer nye browsere, vil den sandsynligvis også se forkert ud der.

Læs evt. http://www.alistapart.com/articles/doctype/
Avatar billede wanze Nybegynder
03. maj 2011 - 12:45 #8
Desuden giver det ingen mening, at du giver os ASP-kode, når det er et klientsideproblem, ikke serverside. Problemet skal løses ved at ændre i selve outputtet. :)
03. maj 2011 - 13:12 #9
Hej Wanze.

Tak for dit input.

Desværre tvinger det mig jo til at acceptere tingene, som de er, indtil jeg engang får fat i et andet system. (Som sagt er det jo ikke mig, der har kodet det, og jeg har bestemt ingen intentioner om at lære det p.t.)

Med venlig hilsen

Morten
Avatar billede tubber Juniormester
03. maj 2011 - 13:56 #10
#8 Det er nu ikke helt rigtigt, HTML output er givet ved en asp kode, men den bruger asp så der kan være noget skjult i udformningen af siden.

Desuden er det ikke et asp dokument der er pastet, det er et css dokument, det er så bare ærgerligt ham der har kodet det har kaldt det asp, men måske det er for at lave den include....

Men jeg er enig i det burde laves så det overholder html standarderne.

Her kan du se hvor der er fejl i bare den ene side hvis du kører den gennem w3c validator

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.hjoerringbaptistkirke.dk%2Findex.asp%3Fside%3D1&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Avatar billede wanze Nybegynder
03. maj 2011 - 15:53 #11
@tubber Alt hvad der skal rettes kan vi alligevel godt se ud af kildekoden, med mindre det er gemt meget obskurt i ASP-koden.

Det hun paster er et ASP-dokument, og det bliver det nødt til at være. En normal webserver forsøger ikke at afvikle ASP-koderne i et almindelige .css-dokument.
17. april 2015 - 17:43 #12
Hej igen.

Problemet er "løst", idet vi efter et virusangreb er blevet tvunget til at skrotte den løsning, vi havde.

Jeg vil (om muligt) gerne give jer halvdelen af pointene hver, hvis I skriver et svar til mig. Hvis det ikke er muligt, så får den hurtigste alle pointene.

Tak for jeres hjælp og tid!
08. december 2015 - 22:43 #13
Nå, det var der ingen, der så.