Avatar billede intelligentle Nybegynder
03. maj 2011 - 07:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VPN, fjernskrivebord fra Mac til PC fungerer ikke

Hej
Jeg har indtil for nylig arbejdet på en server, der fysisk står i mit firma via en PPTP VPN forbindelse uden kryptering og derefter via Fjernskrivebord (med PC). Det fungerer

Jeg kan koble op via VPN nemt og derefter enten bruge en fuld profil på Fjernskrivebord, med udfyldt brugernavn, password m.m. og det virker. Jeg kan også bruge en ikke-udfyldt Fjernskrivebord-profil og udfylde manuelt når jeg tilkobler - det fungerer også uden nogle "sofistikerede" indstillinger.

Jeg har forsøgt det samme fra min Macbook;
Oprettelse af VPN-forbindelse går fint og opkoblingen lykkes os (tidstælleren begynder at køre under forbindelsen) og ingen fejlmeldinger - men er det nok indikation for at den er koblet "rigtigt" op?

Når jeg herefter kører Fjernskrivebord (Microsoft's egen til Mac), kan jeg indtaste den IP-adresse der er tale om, men den kobler aldrig op. Det er som om den ikke kan se serveren, som jeg forsøger at koble op til. Jeg har også forsøgt at pinge serveradressen, men det lykkes ikke - det virker fra PC.

Jeg har også været fysisk på adressen, hvor serveren står og koblet til det trådløse netværk, der nu er der og altså været "indenfor murene" og koblet direkte op til serveren via Fjernskrivebord og DET virker!

Så jeg er tilbage til, at selve VPN-forbindelsen måske ikke er helt ok?

HJÆLP!
Avatar billede marky_dk Nybegynder
05. maj 2011 - 11:08 #1
Har du valgt at al trafik skal gå igennem din VPN forbindelse på din MAC?
Avatar billede intelligentle Nybegynder
05. maj 2011 - 11:16 #2
Marky
Nej det har jeg ikke.
Hvor gør jeg det?
Avatar billede marky_dk Nybegynder
05. maj 2011 - 11:22 #3
Det gøres inde i vpn profilen.
Der er et felt som skal hakkes af. Det er det ikke som standard.
Avatar billede intelligentle Nybegynder
06. maj 2011 - 14:34 #4
marky_dk
1.000.000.000 gange tak.
Det "flueben" gjorde underværker :-)

God weekend
Avatar billede intelligentle Nybegynder
06. maj 2011 - 14:35 #5
Derudover kan jeg også køre fjernskrivebord via VPN på min iPhone. Ret cool :-)