Avatar billede krischjo Nybegynder
03. maj 2011 - 11:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer kan ikke starte MED harddisk i

Hej, på mit arbejder har vores server givet en del vrøvl for tiden. Den vil ikke starte når harddisken er i computeren, der tænder den og slukker kort efter (1-2 sek). Hvis jeg tager harddisken ud kan den godt tænde.

Jaah, men harddisken virker så i en anden computer jeg satte den i - Uden problemer.

Hvad kan det være? Løse forbindelser i kablerne i computeren? Det har jeg i hvert fald ikke forsøgt at skifte endnu.

Håber folk kan hjælpe.
03. maj 2011 - 12:43 #1
PSU (Strømforsyningen) kan ikke følge med i "opstarts" strømforbruget fra Harddisken!
Nogle Harddiske/Bios (?) har en slags delay funktion på ~10 sek. pr. tilslutet harddisk, netop af samme årsag...
Avatar billede krischjo Nybegynder
03. maj 2011 - 13:44 #2
Men den har jo virket før, det var fra den ene dag til den. Har også lige prøvet med mine egene harddiske en Seagate 500gb (dunno mere) og en Wester-digital også 500gb. Der ville den gerne starte op. Tror du stadig det er PSU'en?
Avatar billede tubber Juniormester
03. maj 2011 - 14:13 #3
Hvad type diske er det ?
Hvis det er et dårligt ATA kabel kan det godt give samme problem, har selv oplevet det med en brænder.

Når du prøver med dine diske bruge du så samme strøm stik eller tager du et andet ?

Det kan være enkelte dele af PSU der leder dårligt....
Avatar billede krischjo Nybegynder
03. maj 2011 - 14:16 #4
Hej det har jeg nemlig godt tænkt på, men fik ikke forsøgt mig da vi ikke kan have serveren nede når vi får kunder :\ (lige nu er harddisken(server-harddisken) i en anden computer)

Mine harddiske virkede med de samme kabler i server-computeren.
Avatar billede krischjo Nybegynder
21. juni 2011 - 13:12 #5
Intet brugbart svar desværre :(
Avatar billede PRofessorM Praktikant
22. juni 2011 - 14:15 #6
Så lig den dog ved siden af!!