Avatar billede ida_blomst Nybegynder
03. maj 2011 - 17:24 Der er 13 kommentarer

Mobil-internet!

Hej eksperter! Håber I kan hjælpe selvom det ikke er om computere..

Jeg ved godt det er mærkeligt, men jeg vil helst kun have taletid, og ikke abbonement, så nok om det.

Men har et par spørgsmål ang. min nye Xperia Sony Ericson 10 xmini.

- Hvis man slår internettet fra, kan man så godt ungå at  få de der opdateringer fra nettet, som koster en masse penge?
- Hvad sker der hvis man deaktivere datatrafik?
- Er det gratis at kople sig via. WIFI på et trådløst netværk?? Koster det så penge for mig?

Håber VIRKELIG at i kan hjælpe!
03. maj 2011 - 17:35 #1
Provokation: Vi er også en del som VIRKELIG kunne tænke sig at du pænt følger op på dine mange stadig åbne spørgsmål ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ida_blomst Point ude: 470 ?
(Du har vist fået det at vide flere gange før ?)
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
---

Så kan det virkelig være at du så får fidusen...
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 18:40 #2
Ja du må VIRKELIG få tjek på at give points ellers kommer karise til Sjælland :-)

Har selv haft samme problem med Telia. Data 1,95kr hver 10ende minut. Så tager det ikke lang tid før man skal tanke op igen.

Skiftede til CBB og så stoppede det.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2011 - 18:56 #3
men det er gratis via wi-fi - så det bruger du på hotspot og hjemme.
Og så skal du undlade at købe apps - nogle koster en masse - andre er gratis - vil du være sikker, så hold dig fra det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2011 - 20:48 #4
Der er noget jeg ikke fatter...

Hvorfor købe en smartphone hvis man ikke vil bruge den på nettet?
Det svarer til at købe en porsche og bare have den stående i garagen...

Apps skal du holde dig 100% fra - specielt de gratis, for de bruger data på at kunne vise reklamer, og uden 3G forbindelse virker de som regel ikke.

Hvis datatrafik deaktiveres vil du sandsynligvis ikke kunne sende/modtage mms.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 21:02 #5
Så skal jeg da lige benytte lejligheden til at oplyse Hr. john_stigers

Ser du, en smartphone er rigtig smart, hvis man ikke kan se de små taster eller har fem tommelfinger, og kun skal bruge den til opkald og sms.

Internet og andet apps er helt ligegyldigt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2011 - 22:07 #6
Nej det er den nemlig ikke, for der kan man ikke føle sig frem til at ramme de rigtige taster.
03. maj 2011 - 22:16 #7
03. maj 2011 - 22:17 #8
Nu bliver det 'spændende' om <ida_blomst> så vender tilbage hertil *S* ?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 22:33 #9
Ahh hold op John_stigers, vi taler ikke om blinde!

Æv!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2011 - 22:41 #10
Nej det gør vi netop ikke!

øøøh.... ÆV?

Er det hvad du hører kunderne sige når du prøver at sælge en mobiltelefon med touch?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 23:02 #11
Som kunde siger jeg, at der skal være store og lysende knapper og det er hvad man får på en smartphone med touch. Incl. et QWERTY tastatur til sms :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2011 - 23:05 #12
Ja, men det er ikke det kunderne vil have :)
Avatar billede ida_blomst Nybegynder
09. maj 2011 - 21:05 #13
Okay okay okay :D

Tak nu er jeg blevet lidt klogere på min telefon, og den er rigtig god! (selvom jeg ikke har været på nettet endnu). tak for svar! :)

Og nu skal jeg nok tjekke op på de der point...;)