Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 22:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stor app - Lille skærm

Hej

Jeg er ved at udvikle en Android baseret app og er igang med at designe den. Designet er udviklet til 480 x 800, men er ikke kompatibel med 320 x 480 og temaet går i stykker og knapperne placerer sig forkerte steder. Er der mulighed for at man evt. kunne nedskalere temaet helt automatisk, hvis man har en lille skærm eller er der andre muligheder der er bedre ?

- Niclas
Avatar billede Kasper_Bang Nybegynder
03. maj 2011 - 23:04 #1
Hej, jeg håber ikke det genere dig at jeg spørger dig om dette "Nård du engang "publisher" det, skriver du det så herinde :) ?"
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2011 - 03:31 #2
Har du laest hvad der er skrevet paa nettet omkring emnet?

Google:
  android how to different screen sizes
giver masser af links.

Det kan sagtens taenkes at der er problemer med loesningerne og din app, men saa forklar lidt om hvad du har proevet og hvordan det ikke virker.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. maj 2011 - 19:16 #3
Officiel Android dokumentation:
http://d.android.com/guide/practices/screens_support.html

Det indeholder best practice, råd og vejledning.

Et godt råd er at tjekke Android dokumentation ud, de giver råd til stortset alle de ting du kunne finde på at lave (specielt grafik er der guidelines til).

Bl.a. har Android support for ninepatch, hvilket kan nedsætte filstørrelsen i situationer med grafik som skal strækkes (f.eks. widget's).
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2011 - 04:22 #4
Tid at faa afsluttet her?
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2011 - 23:24 #5
Det må vi hellere. Arne_v får points :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2011 - 23:25 #6
saa smider jeg et svar
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2011 - 00:21 #7
Beklager forsinkelsen :-)