Avatar billede danish1977 Nybegynder
05. maj 2011 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mediecenter

Hej Alle,

Jeg har kigget lidt rundt men ikke fundet en endelig løsning på min forespørgsel, så nu må jeg punge ud med lidt point for et godt svar.

Jeg kunne godt tænke mig en slags trådløst mediecenter som skal kunne følgende.

Jeg søger en dingenot som kan agere og tilgåes/styres via min bærbare PC på en lokal router.

Jeg ville gerne om jeg kunne streame mit musik og mine film til hhv. stereoanlæg og tv. Jeg er træt af hele tiden at skulle koble mit jack-stick til den bærbare når jeg vil høre mit musik eller se mine DVD'ere fra min trådløse bærbare (DVD-rippede).

Fåes der mon en slags mediecenter-trådløs-harddisk som jeg kan tilgå via min trådløse bærbare og dermed befri mig for altid at skulle koble min PC op i nærheden af jack-stikket.

Ja, jeg kunne bare sætte en server op og have den tilkoblet mit anlæg og tv...
MEN, så kan jeg ikke streame noget jeg har lokalt på min bærbare - et mediecenter af en slags skulle vel kunne hente det jeg har lokalt på min bærbare og fyre det af på TV eller anlæg, ikke sandt? (Koble min trådlæse bærbare PC's skærm eller lyd direkte på tv og anlæg)

Jeg har desuden 3 TV som gerne alle måtte kunne kobles til mediecenteret - om muligt, så meget gerne trådløst - er der noget udstyr som kan transmittere trådløst i HDMI kvalitet på markedet, eller er vi stadig lidt bag ud i udviklingen hvad det angår?

Alt i alt, søger jeg et smart trådløst mediecenter hvor anlæg og 3 tv kan afspille/vise det jeg har liggende på HDD mediecenteret såvel som fra min trådløse bærbare. Det ville slet ikke være ringe hvis jeg kan opnå HDMI trådløst, og endnu bedre hvis jeg trådløst kan vise min PC-skærm på mit ene tv og få lyden ud på anlægget(I forbindelse med noget gaming) ((Ja ja, 34 år og stadig et stort barn))

Beklager hvis mit indlæg er lidt rodet :o)
Avatar billede tubber Juniormester
05. maj 2011 - 16:08 #1
Hvis den skal kunne opfylde alle Krav så tror jeg du skal kigge efter en Mediecenter PC, som du så enten skal ha noget tastetur eller noget remote på.

Men som alternativ skulle du måske kigge på en DiVCO Tvix m6600N
http://www.tvix.co.kr/ENG/products/HDM6600.aspx

Den understøtter wireless lan, den kan vise youtube, stort set alle medie formater, og så vidt jeg kan se den nyeste firmware kan bruge bit torrent.

Du kan putte en harddisk i den, så du kan har film, musik og billeder på den.

Du kan udvide den med et tvkort så du kan bruge den som optager (enda optage en kanal mens du ser en anden).

Du kan sætte USB diske/nøgler på og se medier derfra.

Der er også et netshare program så du kan mounte 4 netshares - samt du kan bruge Samba/UPnP shares.

Du kan koble den på din PC som en USB Harddisk hvis du skal overføre mange filer.

Du kan overfører filer via FTP eller mounte den som et netværksdrev, samt du kan remote den via web interface.

Det eneste jeg er lidt i tvivl om er om du kan sætte flere TV til over HDMT, men den har i hvertfald følgende udgange:
1x Composite out
1x HDMI out
1x Steroe out
1x Coaxial out
1x Optical out

Jeg har selv en ældre model og er meget tilfreds med den.

Mvh
Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
05. maj 2011 - 16:18 #2
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2011 - 16:29 #3
vil ikke deltage men husk de gamle spørgsmål

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/danish1977
Avatar billede danish1977 Nybegynder
15. august 2011 - 12:18 #4
hm