Avatar billede Lasse Praktikant
11. maj 2011 - 11:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overførelser til FTP server ændre timestamp på filerne!

Når vi overføre en fil til vores ftpserver, så opdateres filens timestamp til dagsdato + 2 timer! det giver os problemer fordi vi gerne skulle bruge fil datoen.
Vi køre med en Bullet Proof FTP server 2010.
Jeg har desværre ikke kunne finde noget via goole, selvom jeg syntes jeg har være meget ihærdig.... :-)
håber nogen deruden har en løsning til mig.
skal siges at vi har kontrolleret serveren står rigtigt både kl. og regional settings.

på forhånd tak for svar.

MVH

Lasse Aakjær.
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 12:03 #1
Bruger serveren samt klient computeren samme tidszone?
Avatar billede Lasse Praktikant
11. maj 2011 - 12:10 #2
ja, region er den sædvanlige med madrig, paris osv.

Jeg har testet på flere forskellige måder, hvis jeg kobler op på vores FTP server og overføre en fil med Explorer så ser det forkert ud, hvis jeg gør det samme med min FlashFXP klient så ser det fint ud.
Hvis jeg kobler op på min NAS derhjemme med FTP og overføre en fil via Explorer så ser det forkert ud, men ikke hvis jeg gør det sammen med Flashfxp.
Hvis jeg overføre en fil til min hostede hjemmeside hos One.com med explorer så ser det rigtigt ud, jeg forstår det simpelthen ikke.

(Min nas er en Synology med seneste firmware.)
Avatar billede Lasse Praktikant
11. maj 2011 - 12:12 #3
Nu dobblettjekkede jeg lige med min hostede hos One.com endnu engang, den lader til at have samme fejl. den viser filen som om den er 2 timer ældre end kl. er netop nu som jeg overføre filen.
Avatar billede Lasse Praktikant
11. maj 2011 - 12:22 #4
jeg har lige prøvet at koble remote på en server som står et andet sted på et andet LAN, her oplever jeg ikke samme problem når jeg overføre en fil til vores FTP.
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 12:25 #5
Altså nu er det ikke fordi One.com har skide godt styr på deres timezones. Er selv ved at skifte fra one.com til egen server med alle mine hosts af samme grund.

Men det lader til at FlashFXP tager hensyn til nogle ting på serveren som Explorer ikke gør.
Avatar billede kjeldsted Novice
13. juli 2011 - 11:28 #6
Er du kommet videre og kan vi få lukket dette spørgsmål?
Avatar billede Lasse Praktikant
08. september 2011 - 00:28 #7
Lukker ubesvaret.