Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
12. maj 2011 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra DB, sende dem til anden side, lægge dem ind i textboxe m.m.

Hej

Jeg henter data i en database og skal send dem til en anden side hvorefter brugeren skriver flere oplysninger ind og det gemme i en anden database.

Hvordan gør jeg ?

Jeg har siden hvor jeg henter navn, adresse og by. Det skal over i en anden side evt ved noget export.aspx?Navn=.....

Navn skal så skrives i en Textbox der har <%Bind....> til en anden DB.

Til start: Hvordan lægger jeg mine værdier i URL ?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
13. maj 2011 - 10:26 #1
Kunne virkelig godt bruge et svar .......

Smider gerne alle point efter den rette hjælp
Avatar billede torotune Nybegynder
14. maj 2011 - 15:03 #2
Du er rigtig nok på vej, du kan sagtens overføre værdierne til næste side via querystringen. Her er du på din første side og sender navn og adresse videre til næste side, forudsat du har to tekstbokse med værdierne i:

response.redirect("export.aspx?Navn=" & txtNavn.Text & "&Adresse=" & txtAdresse.Text & "") - osv.

På din modtagerside (export.aspx) samler du så op på værdierne i din Page_Load() og fylder dem i nye tekstbokse her:

Sub Page_Load()
  txtNavn.Text = request.Querystring("Navn")
  txtAdrese.Text = request.Querystring("Adresse")
End Sub
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
16. maj 2011 - 09:00 #3
Hvor sætter jeg så lige response.redirect ind ? I min knap ?

Og er der grænser for hvad man kan skrive af bogstaver ?

Tænker på hvis man hedder Åge øland og bor på æggade, så kan det vel give problemer ?
Avatar billede torotune Nybegynder
16. maj 2011 - 18:21 #4
Du laver et click event på din knap. Hvis du bruger VS eller Visual Web Developer, kan du skabe koden ved at dobbeltklikke på din knap i design view. Her et eksempel uden codebehind:

  <%@ Page Language="VB" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<script runat="server">

      Sub BtnSend_Click(ByVal sender As Object, _
                          ByVal e As EventArgs)

response.redirect("export.aspx?Navn=" & server.UrlEncode(txtNavn.Text) & "&Adresse=" & server.UrlEncode(txtAdresse.Text) & "")

    End Sub
</script>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Button eksempel</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
      <h3>Simpelt eksempel</h3>

      <asp:Button id="BtnSend"
          Text="Send"
          OnClick="BtnSend_Click"
          runat="server"/>

    </div>
    </form>
</body>
</html>

Læg mærke til at tekstbox-værdierne her bliver sendt, pakket ind i server.UrlEncode("...") - det bevirker til at du ikke ødelægger noget med ø æ å og andre tegn. Du skal så hente værdierne ud med Server.UrlDecode("...") på din side 2 i Page_Load.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
27. maj 2011 - 09:25 #5
Jeg takker for inlæggene men det hastede så meget at der ikke var tid til at lærer det....funktionen blev købt ude i byen men smid et svar og du får point.

Renser koden og smider den her.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
11. juli 2011 - 15:29 #6
Løsningen lev købt ude i byen og må derfor ikke offentliggøres ... Når jeg får tid omskriver jeg den og lægger den her