Avatar billede gummimand Nybegynder
15. maj 2011 - 19:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt ord

"Plumpepapir" er der nogen der ved hvad det betyder?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 19:09 #1
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. maj 2011 - 19:34 #2
Toiletpapir der lægges i toiletkummen før der laves stort.

Det tager "plumpet" af den første afføring.

----- > steeven : Den googlehenvisning er respektløs og virker ikke i Mozilla Firefox 4
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2011 - 19:38 #3
Enig i #2.
Dog virker den her med Firefox 4 og XP pro
Avatar billede nissen2630 Novice
15. maj 2011 - 19:39 #4
#2 der er da intet galt med googlehenvisningen i #1.
Fungere perfekt i FF 4 hos mig og er jo den rette henvisning.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 19:46 #5
Den googlehenvisning er respektløs

1  Lad mig google det for dig
2. Skriv dit spørgsmål
3  Var det så svært

Virker mere nedladende end hjælpende
Enig med 2 og 3
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. maj 2011 - 19:47 #6
Jeg synes bare den måde google afslutter søgesekvensen på : "Var det så svært ?" er uforskammet gammelklogt respektløst. For én der ikke er vant til at bruge søgemaskiner for at finde svar er det ikke lige det der er sjovest at læse. ( Indsæt selv kommaer i teksten ! )

Jeg må jo åbenbart have sat én eller anden funktion til i FF jeg ikke var klar over - noget med at blokere for popup i nye faner/vinduer - og takker mig selv for det - kan ikke fordrage hjemmesider der tager kontrol over eller popper-upper på min PC.

Læs venligst min tekst med lidt humor - jeg sidder stadig tilbage med en følelse af at have lært noget nyt idag - egentligt har jeg brugt plumpepapir hele mit liv uden at vide det havde et navn *GGG*
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. maj 2011 - 19:57 #7
Og BTW ( Engelsk forkortelse : By The Way - Dansk : Hov forresten )!
Jeg synes at gummimand skal tage point selv - Han ser jo ud til at kunne bruge dem selv !
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2011 - 20:07 #8
Og hvis du er interesseret i at lære lidt om japansk toiletkultur, så kig her :-)  :

http://en.wikipedia.org/wiki/Toilets_in_Japan#The_Sound_Princess
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. maj 2011 - 20:12 #9
Jeg FORLANGER en numse-tørre-puster-trække-frem-og-tilbage-enhed installeret på de nye motorvejs-toiletter - dette er et lige så ufravigeligt krav som - cykel-sti-medvinds-generatorer !!!!
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. maj 2011 - 20:13 #10
---- > milter : Det er god humor !
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2011 - 20:24 #11
# 10.

Japanerne synes åbenbart noget andet :-)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. maj 2011 - 20:30 #12
Faldt over denne i dit link :

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Wireless_toilet_control_panel_w._open_lid.jpg

- det er sørme humor at en ingeniør finder på det ! *GGGGG*

- og prøv lige at se nederst på dit link hvilke referencer der findes på japansk toiletkultur - det er jo så vildt !! *GGGGG*
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2011 - 20:45 #13
Jep, i Japan er der åbenbart ikke noget der hedder: "Det vil jeg da bare skide på" :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 20:47 #14
Ha ha!

Ligesom når man køre ned gennem europa, hvert land har deres egne underlige toiletter
Avatar billede gummimand Nybegynder
15. maj 2011 - 20:51 #15
Tak for hjælpen!
Avatar billede gummimand Nybegynder
15. maj 2011 - 20:54 #16
Er der ingen af jer der plumpede i her, der vil have point?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
15. maj 2011 - 20:56 #17
Nej tak - som tidligere skrevet : Behold du dem bare.
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2011 - 21:27 #18
Nej tak :-)
Avatar billede gummimand Nybegynder
16. maj 2011 - 07:54 #19
I er alt for beskedne ;-8
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2011 - 16:09 #20
ikke til mig ellers tak.