Avatar billede michaelbn Juniormester
18. maj 2011 - 21:25 Der er 4 kommentarer

FormMail bliver ved med at sende...

På min hjemmeside www.avfc.dk er der et punkt, hvor nye medlemmer kan melde sig ind. Det har tidligere kørt med et script, One.com tilbyder sine kunder. Det er version 1.92 af Matt Wright's FormMail script. Jeg modtog dog enormt meget spam via scriptet, så nu har jeg slettet det og lavet et nyt med PHP's mail-funktion og nogle indbyggede funktioner, der gerne skulle forhindre spam i min Indbakke.

Det underlige er så, at selvom det gamle FormMail script ikke bruges mere, modtager jeg stadig mails fra det. Adresserne emai1@gmail.com og email@gmail.com har vel sendt 40-50 mails indenfor det seneste døgn, hvor indholdet er nøjagtig som de mails, jeg fik via FormMail scriptet.

Kan det være det gamle script, der på en eller anden måde stadig bruges af spam-bots? Eller har en spam-bot "afluret", hvordan mails sendt fra det gamle script så ud, og så bliver ved med at sende mails med det udseende? Og kan man gøre noget som helst for at slippe af med de mails?

På forhånd tak for enhver hjælp!
Avatar billede kjeldsted Novice
18. maj 2011 - 21:49 #1
Hej michaelbn

Luk lige dine gamle spørgsmål. Du har faktisk kun lukket ét! (http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/michaelbn)

Og hvis din mailadresse har været vist i kildekoden (som den vist gør med formmail) kan en mailbot MEGET let gemme din adresse i en database til spam. Så spamen har nok ikke være sendt via formmail men direkte til dine adresser.
Avatar billede michaelbn Juniormester
19. maj 2011 - 09:34 #2
Det beklager jeg, men nu skulle de være lukkede...

Teoretisk set kan du jo godt have ret i, at det bare er min mail-adresse, der er kopieret til at sende spam til.

Men hvorfor er alle mails, jeg modtager, så bygget op som dem, jeg modtog via FormMail scriptet? Altså med det rigtige emne og med felterne navn, adresse osv.? De mails, jeg får, ser 100% ud som om, de er sendt fra FormMail scriptet, og det virker underligt, synes jeg.
Avatar billede kjeldsted Novice
19. maj 2011 - 13:28 #3
Dét kan du selvfølgelig have ret i.
Prøv måske med One.com's chatsupport. De er ikke de skarpeste knive i skuffen, men hvis man presser på længe nok får man somregel svar.
Avatar billede michaelbn Juniormester
19. maj 2011 - 14:41 #4
Det er forsøgt... Selve FormMail scriptet kan de ikke deaktivere, da det er noget, alle deres kunder har adgang til. Og de kan/vil tilsyneladende ikke blokere for de to specifikke e-mail adresse, 98% af mit spam kommer fra - og deres spamfilter kan intet opfange!