Avatar billede thezimzter Nybegynder
22. maj 2011 - 09:55 Der er 2 kommentarer

Nas kan ikke findes under "netværk"

Hej

Jeg har fået en Synology ds211. Den fungere perfekt, dog har jeg den udfordring, at jeg ikke kan finde den under "netværk" trådløst fra min laptop. Den kan sagtens findes fra stationær maskiner samt fra browsere, men jeg vil mægtigt gerne kunne tilgå den fra "netværk" på laptop.

Jeg har tjekket alt (syntes jeg :-)) Ipv4 er korrekt og fast tildelt, DNS er korrekt, den er i samme arbejdsgruppe...

Jeg har forsøgt at pinge IP'en i NAS'en fra laptoppen - her fik jeg timeout... Så det virker som om der er et flueben et eller andet sted der ikke er korrekt opsat - hjælp??!!

Jeg kører win7 32 bit på både laptop og stationær maskine.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
22. maj 2011 - 10:27 #1
Har selv Synology og har også oplevet det issue! Såvidt jeg husker var problemet at wifi og wired ikke var i samme subnet.

Just my 2 Cents....
Avatar billede thezimzter Nybegynder
22. maj 2011 - 22:56 #2
Alt er i det samme subnet - 255.255.255.0. Og her til aften var den pludseligt synlig, men efter en genstart var den væk igen - kan ikke finde hoved og hale i det. Vill gerne starte forfra, hvis jeg bare vidste hvor langt jeg skal tilbage (uden at slette data that is)