Avatar billede m-lab Nybegynder
24. maj 2011 - 13:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvad laver AVScanningService.exe

Hej Eksperter

Jeg har konstateret at der kører en process på min PC:
AVScanningService.exe fra Preventon AV Scanning Service.

Den har været der ca. en ugestid, og jeg er ikke bevidst om selv at have lukket den indenfor. Nogen der ved hvad den gør og hvordan den evt. fjernes igen..?

Stor hilsen
Morten
Avatar billede helt83 Nybegynder
24. maj 2011 - 13:55 #2
Hej Morten

Har du kommet til at installer Preventon Antivirus, tjek tilføj fjern programmer.

Hvilket program bruger du til Antivirus? Hvis du har et andet program til antivirus, så afinstaller Preventon Antivirus da du ikke skal have 2 antivirus programmer på din pc.

mvh
helt83
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2011 - 13:58 #3
du havde også et problem i 2001 som du ikke har afsluttet endnu
DU SKAL HUSKE AT VENDE TILBAGE TIL DINE SPØRGSMÅL

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/77656/#484633

har du prøvet at bruge mailware bytes og sætte den på fuld scaning og lad den fjerne hvad den finder

http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

den til venstre der er gratis
Avatar billede m-lab Nybegynder
24. maj 2011 - 14:12 #4
helt83:
Jeg bruger AVG, og er helt på det rene med at der ikke kan køre 2 stk. antivir. Jeg kan dog ikke finde Preventon-fætteren via kontrolpanelets program-manager.., ej heller i listen over programmer. Hvis jeg fjerne den kørende process via Joblisten (ctrl+al+del) startes den straks igen.

treatmenice:
Jeg ved ikke af at have åbne spørgsmål herinde.., smid et link hvis du mener der er noget jeg bør afslutte.

/Morten
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2011 - 14:50 #5
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2011 - 14:54 #6
du kan hente processhacker - har ikke noget med et hacker program at gøre men det hedder det

find den service der kører og stop den og fjern programmet

http://processhacker.sourceforge.net/

det kan også stoppe vira processer der er i gang

kender du ekspertens regler eller se under FAQ under søg på eksperten

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede helt83 Nybegynder
24. maj 2011 - 15:12 #7
Hej igen

som treatmenice skrive, igang med Malwarebytes.
Avatar billede m-lab Nybegynder
24. maj 2011 - 16:01 #8
treatmenice:
Det var dog en helt ufattelig arrogant facon du optræder på.
Ja, jeg kender reglerne. Ja, der er åbne spørgsmål der. Nej, Ikke fra 2001 (det er ikke et ? men en opfordring. Og helt ærligt den er 10 år gammel!!!) Nej, der er ikke kommet tilfredsstillende svar. Jeg venter stadig.., derfor er de ikke lukkede...!!!

Tænk at du gider hænge dig i det. Suk!

Helt83:
Tak for hjælpen.

- og hermed lukket.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 07:33 #9
hvad er så det her

http://www.eksperten.dk/spm/125707

det er ikke mig der har lavet reglerne herinde - det er endnu mere sørgeligt at du ikke gider overholde dem
hver gang en af os påpeger det bliver i altid skide mobsede hvorfor - er det dårlig samvittighed eller mere simpelt i ikke kan finde jeres gamle spørgsmål så spørg dog

du får it hjælp gratis og er så arrogant at du vil skide på en henstilling

puha
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 09:08 #10
http://www.eksperten.dk/spm/125707
Selv om det er en opfordring, er det stadig et spørgsmål.

Men hvorfor al det brok? Det er da nemmere at lukke spørgsmål, end at brokke sig - og så gør man folk glade i mens ;)
Avatar billede m-lab Nybegynder
25. maj 2011 - 10:57 #11
Treatmenice:
Nu ligger det jo i dit profilnavn at du gerne vil behandles ordentligt. Godt så...

Du havde fået fuld credit for din pointe - for sådan en har du jo, og den respekterer jeg (tro det eller ej) - hvis du havde valgt en anden facon.

Men, du starter din kommentar med på en skolemesterfacon at påpege at jeg også havde et problem for 10 år siden. OVENIKØBET RÅBER DU AD MIG.

Det er præcis det der får mig i kridthuset.
Samtidig med at jeg selvfølgelig er træt af at få stukket i næsen at jeg har fucket et par ? op.

Havde du nu istedet været knap så stram og i en slutbemærkning skrevet noget a la "I øvrigt, jeg kan se at du har et par åbne spørgsmål fra fordumsdage. Husk at lukke dem så de der hjælper gratis kan få deres velfortjente points for arbejdet..."

Stigers:
Ovenstående er i og for sig også et svar (forklaring) til dig.
Jeg gider ikke brok (!) hvilket var grunden til hele balladen. Ser du mit første svar til Treatmenice, så anerkender jeg jo netop at der kan være en mistake fra min side, og beder om et link. Det får jeg.., samtidig med at jeg får stukket et link om reglerne i næsen. Så bliver jeg s.. tvær. For det er at at være emsig ud over alle grænser.

Jeg har ikke så mange point som hverken du eller Treatmenice.., men har dog tjent nok til dels at kende reglerne, og dels også at have været i situationer hvor der ikke er blevet lukket et ?. Men helt ærligt, et skuldertræk eller en kvik bemærkning er hvad jeg har spildt på det i sin tid.

Hermed slut fra min side.
Tak for drøje hug.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 14:38 #12
Point taken :)

(Forresten rart at have med en fornuftig person at gøre. De er efterhånden sjældne - især her på Eksperten)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 15:54 #13
Er der sammenhæng mellem denne tråd og denne?
http://www.eksperten.dk/spm/939622
Avatar billede m-lab Nybegynder
25. maj 2011 - 16:02 #14
220661:
Ja, der er en sammenhæng...
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 16:08 #15
Fint. Det var nemlig kun fordi der ikke er lagt ref til tråden tråden her. Så lægger jeg ref til den.
Avatar billede m-lab Nybegynder
25. maj 2011 - 16:14 #16
Takker... :-)

Spørgsmålet er låst og kan ikke besvares