Avatar billede suha Juniormester
25. maj 2011 - 08:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows Xp - "kører i ring"

For et par måneder siden stoppede win XP ved "indkøring af dine personlige indstillinger". Her "døde" XP. Kunne starte i fejlsikret tilstand.
Jeg partitionerede og formaterede HD, herefter en reinstallation som virkede fint til nu.

Det hele startede forfra. - Men efter at have gentaget ovenstående x 2 kører win XP stadig "i ring".

Efter installationen af win XP, kunne den ikke komme på nettet. (kun Win-update).Fejlrapporten "takkede" og microsoft ville bruge fejlrapporten til en forbedring.

Efter opdatering af servicepack 2 kunne jeg komme på nettet.

Efter opdatering af diverse fra win-update - kører win XP i ring.

?????
Avatar billede Blueeyez Mester
25. maj 2011 - 08:39 #1
Hvilket anti virus program kører du med?
Avatar billede suha Juniormester
25. maj 2011 - 08:48 #2
Norton - fuld opdateret (jeg har abbonement).  Den eneste fejl jeg kunne forestille mig er, at der måske er virus i bios ???
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 08:58 #3
når du geninstallerer win xp kunne du jo fjerne partition c og oprette en ny i et huk - så bliver den auto formateret og alle vira og andet er væk

vira der ligger som rootkits bliver jo så KUN gendannet hvis du buger gendannelses programmer alla recover my files og så videre

du kan så vælge at stare igen med en rep med win xp
tror det er anden gang du skal vælge at trykke på r tasten

m.v.h
Avatar billede suha Juniormester
25. maj 2011 - 09:04 #4
Mit antivirusprogram er Norton 360
Avatar billede suha Juniormester
25. maj 2011 - 09:07 #5
Hvad betyder "oprette i en ny huk" ?

Har prøvet Rep. - virker ikke.

Har slettet (partitioneret) C drev 2 gange - oprettet igen (formateret) - hjælper ikke.

Har prøvet (tidligt stadie) med systemgenoprettelse) det har jeg "ingen rettigheder" til.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 09:19 #6
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 12:06 #7
Der har vel ikke på et tidspunkt været Vista eller Linux på den harddisk? Det er desværre ikke helt rigtigt, at man ved at slette og derefter formaterer, bliver af med alt hvad der lå på disken.
Jeg har selv oplevet, ikke at kunne installere XP på en disk, hvor der havde været Linux. Men efter en overskrivning af disken med Killdisk, var problemet løst.
Avatar billede suha Juniormester
25. maj 2011 - 12:17 #8
Der har kun været Win XP på.
Når jeg kommer hjem fra arbejdet, vil jeg prøve at tage batteriet ud, og herved reese bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2011 - 19:15 #9
Er din pc baseret på AMD prosessor?
Er din nyinstallation lavet fra recovery disk/partition?
Kan det tænkes dette er fejlen?
http://www.eksperten.dk/spm/833780
Avatar billede suha Juniormester
26. maj 2011 - 09:43 #10
Det er en Pentium 2,4 x 2 ?

Jeg har partitioneret C drevet, herefter formateret, herefter installeret Win XP fra original CD.

Jeg spurgte min forhandler, de kunne fortælle, at der er fejl på Win XP update, især servicepack.

Jeg afinstallerede serv.pack 3, herefter kunne jeg arbejde, stort set normalt.
- Dog kunne jeg ikke komme ind i XP ved genstart herefter. ??
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2011 - 12:31 #11
En original XP ok, men er der servicepack på disken? Det er vist sådan, at for at installere SP3, skal man have 1 eller 2 installeret. Hvis XP CDén er med SP3 skulle der ikke være problemer.
Avatar billede suha Juniormester
26. maj 2011 - 13:17 #12
CD'en er uden SP3, men jeg updaterede kun, hvad Windows update foreslog. Kan ikke huske om SP 1 og 2 er på CD'en ?
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2011 - 13:35 #13
Det må stå på den XP-CD. Jeg kan godt huske, at mange havde problemer med SP3. Også jeg. Jeg løste problemet ved at lave en Slipstreamed XP hvor SP3 var indlagt. Og den har jeg flere gange lagt ind med succes.

Sp2:http://programmer.downloadcentral.dk/?WindowsXPServicePack/Opdateringer/Diverse/454

SP3 kan downloades her:
http://www.softpedia.com/progDownload/Windows-XP-SP3-Download-90001.html
Avatar billede suha Juniormester
27. maj 2011 - 22:52 #15
Har fundet fejlen.

Det var et hardwareproblem.
Mit grafikkort konflikter, ser desværre ud til, at jeg må købe et nyt.

Grafikkort er: Geforce 7950g x 2.

Tak for jeg interesse for mit problem.
Lukker tråden her.