Avatar billede sorenzoo Juniormester
25. maj 2011 - 08:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win98 og Win7 problemer med deling.?

Jeg har et kasseapparat som kører Win98, og maskiner på kontoret som kører Windows 7 pro.
Jeg bøwler med at få dem til at snakke ordentligt sammen.? Eller ihvertfald fra Win98 til Win7.? Fra de nye maskiner kan jeg fint se Win98 filer og mapper, men det er galt den anden vej?

Det er nok noget bruger / adgangskode rally det er galt med på Win7.??

Der er selvfølgelig delt mapper, Arbejdsgruppen er den samme, og firewall er slået fra.
Har også problemer med at få adgang fra en anden win7 til den så det er måske slet ikke noget med win98 at gøre, men hvor svært kan det lige være.?? Der beder den så bare om brugernavn og adgangskode og selvom jeg prøver brugerne igennem kommer jeg ikke igennem.
Hjælp.
Avatar billede KHHP Juniormester
25. maj 2011 - 09:28 #1
Har du ændret omdøbt brugernavne på den omtalte win7 pc. Dette kan nogle gange være et problem.
Dette har jeg selv med en win7 pc, hvor computeren er oprettet med brugernavnet "admin", men senere omdøbt til "xxx". Men når jeg tilgår filerne fra en anden pc, så skal jeg stadig skrive "admin" som brugernavn, men adgangskoden er den samme som jeg bruger til at logge på normalt.
Avatar billede sorenzoo Juniormester
25. maj 2011 - 09:31 #2
Jeg har ikke ændret brugernavnet, og har også selv haft samme problem som dig omkring brugernavne på andre maskiner.
Avatar billede Sparrman Nybegynder
25. maj 2011 - 11:26 #3
Tror næsten dette er løsningen: http://sparrman.dk/xx/win7share.pdf

Der er dog en lille risiko ved det, da en af ændringerne ikke kan fortrydes.

Den løser også samme share problem mellem Mac og Windows 7 :-)
Avatar billede Sparrman Nybegynder
25. maj 2011 - 11:29 #4
Du får lige "kilde sitet" blot i tilfælde af, du bruger Win7 home :-)
http://www.tannerwilliamson.com/2009/09/windows-7-seven-network-file-sharing-fix-samba-smb/
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 11:57 #5
sorenzoo
4.350 point ude (dette spørgsmål ikke medregnet)
Du har et hav af spørgsmål, men du har ikke gidet lukke et eneste.
Du snakker bestemt ordentlig med dem som forsøger at hjælpe dig her. Og snart har du ikke nogen at snakke med her på Eksperten:(
25. maj 2011 - 18:22 #6
<sorenzoo>: Velkommen - igen - på top FEM listen ...
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/sorenzoo Point ude: 4.380 ?