Avatar billede alexanderan Nybegynder
26. maj 2011 - 03:57 Der er 1 løsning

samling af data fra en database afhængig af input

Hej allesammen

Jeg sidder med et projekt der virkelig trækker tænder ud.

Jeg har en database hvor jeg har registreret forskellige ting folk har meldt sig til.

Kort fortalt ser det sådan her ud:
item - navn

Hvor der måske er fire forskellige "item" til et "navn".

Det jeg så skal lave er en form for function der gennemløber databasen og samler "item"-posterne i en streng separeret af et komma og så slutter af med "navn". F.eks:
"item", "item", "item", "navn1"
"item", "item", "navn"
osv

Jeg har virkelig kæmpet i nogle timer og prøvet med for each og data i arrays, og nu kan jeg ikke komme på mere.

Så jeg håber virkelig at der sidder en der har en løsning.
Avatar billede alexanderan Nybegynder
26. maj 2011 - 04:27 #1
Nuvel, jeg fandt en løsning. Ikke videre smuk, men det er fint nok atm.