Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 20:03 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer - Men sort Skærm når den startes.

Hej, jeg har lige fået bestilt mig en ny computer, da jeg så modtog den og ville starte den skete der ikke rigtigt noget, udover min skærm siger no signal selvom skærm stikket er sat i.

Computeren har ikke noget styresystem da jeg gerne selv vil installere det, men der sker intet på skærmen så har ingen ide om hvad jeg skal gøre?

Computeren har;

AMD Phenom2 X6 1075T 3.0GHz AM3
ASUS M4A89GTD PRO/USB3 Socket AM3 ATX
8GB DDR3 1333MHz CL9 Kingston (2x4GB)
CrossFireX - 2x 1024MB ATI HD5850 DDR5
1.5TB Samsung F2 EcoGreen 32MB SATA2
Intel SSD 320 Series 40GB 2.5 SATA2 Bulk
Cooler Master HAF 932 u/PSU
1000W Energon EPS-1000 140mm
Arctic Cooling Alpine 64 GT S-939/940
48x16x Lite-On DVD Sort PATA
24x Lite-On DVD/RW LightScribe Sort SATA

Lys og alle blæsere virker. Der er lys i bundkortet og grafik kortene kører som de skal så vidt jeg kan se ved at kigge ind i computeren mens den er tændt.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2011 - 20:22 #1
og du har sat skærm i det rigtige stik (bare for sjov - prøv at bruge et andet)...
28. maj 2011 - 20:22 #2
... er du sikker pa at du bruger det rigtige skærmstik ?

Du skal jo ikke bruge MotherBoardets VGA stik, men det fra CrossFireX - 2x 1024MB ATI HD5850 DDR5 graffikkortet...
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 20:37 #3
Har prøvet et andet stik også stadig ingen ting på skærmen. Jeg har prøvet med min gamle computer og der virker begge skærmstik fint.

___________

Jeg har de normale "blå" skærmstik, jeg fik dog 2 stik hvide med i købet, men de eneste steder de kan komme ind er i grafik kortet, og sætter jeg den hvide og blå sammen også forbinder det mellem skærmen og computer sker der stadig intet. - Ved ikke om jeg gør noget forkert eller hvad jeg gør? - De hvide stik kan dog ikke kommme ind i VGA stikket som er lige ved siden af der hvor det normale blå kan kobles til.
28. maj 2011 - 20:48 #4
Du har sansynligvis fået en VGA/DVI 'omsætter'/adaptor 'dims' ...
www.pcdisposals.net.au/images/DVI-to-VGA.jpg

Har din FLADSKÆRM (også) DVI indgang ? (Det med det 'hvide' DVI stik)
Eksempel -> www.tweak.dk/test517/kortend.jpg
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 20:52 #5
Ja det her den jeg har fået. Har fået 2 stks endda. De kan dog kun komme i der hvor mine grafik kort sidder. Men ikke i DVI stikket.

Og nej, det har den desværre ikke. - Den har kun indgang til den blå.
28. maj 2011 - 21:06 #6
Altså -> www.fcomputer.dk/Grafikkort/1024MB_XFX_ATI_HD5850_725M_DDR5_PCI-E ?

...Men ikke i DVI stikket.... - hvad mener du her ?
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 21:13 #7
Ja, det skal nok passe det er det kort. Selve computeren er også købt hos føniks.

Altså, jeg kan sagtens koble mit blå stik til. Lige ved siden af det stik er det også et stik der ser ud til at passe på, udover der mangler 4 små huller. Og der står det hedder "DVI" altså det stik.
28. maj 2011 - 21:21 #8
Det skærmstik du SKAL bruge er det som hedder
Dual-Link DVI
sammen med nævnte VGA/DVI 'omsætter'/adaptor 'dims' ...
De andre (HDMI, Display Port) bliver muligvis først 'aktive' når driveren bliver aktiveret ...
Der burde også være VGA (gammeldags analog) signal i DVI stikket...
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 21:25 #9
Så jeg skal have anskaffet mig et Dual-Link DVI stik for at kunne forbinde min skærm og min computer? Og hvis ja, i det tilfælde hvor kan jeg få skaffet mig sådan en så?

Også det vil sige jeg skal sætte 3 stik sammen før det vil kunne virke?
28. maj 2011 - 21:31 #10
... men passer den medfølgende (?) VGA/DVI 'omsætter'/adaptor 'dims' til Dual-Link DVI stikket på graffikkortet ???
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 21:36 #11
De stik jeg har fået med, passer ind i grafikkortet ja?
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 21:38 #12
http://dsnimg.dell.com/images/external/images/Monitor/277px-DVI_Connector_Types.svg.png

- Det er nummer 2 fra oven, jeg sidder med i hånden lige nu. Ved ikke  mm det er den du mener jeg mangler?
28. maj 2011 - 21:42 #13
... så vidt jeg ka' se så er der TO DVI stik (hvide) på graffikkortet, og nævnte adaptor (DVI->VGA) kombinationen har du haft til din skærm UDEN den har vist noget som helst ? på Begge DVI stik ?
28. maj 2011 - 21:44 #14
(Jeg har altid haft med ÆGTE DVI baserede SKÆRME; altså ikke det 'gammeldags' analog VGA som du 'kun' har - og der har det selvfølgelig virket med det samme - og med ganske nydeligt billed - er jo DIGITALT hele vejen...)
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 21:46 #15
Ja altså, jeg har haft 2 grafik kort i. Der er 2 stik på hver af kortene, og 2 hvide "dimser" noget. Også har jeg min normal blå skærm ledning?

Jeg har sat den hvide dims sammen med den blå også sat den i det ene grafik kort, også den anden ende i skærmen. Og der, skete der stadig intet. "No signal"
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 21:51 #16
Rettelse til før;

*Jeg har 2 grafik kort i og det er der stadig.
28. maj 2011 - 22:00 #17
Har en mistanke til at nævnte DVI-VGA adaptor (hvide "dimser") ikke kan spille sammen med den type DVI stik ?
Andre i denne tråd ?
28. maj 2011 - 22:01 #18
...sat den i det ene grafik kort... - du har vel også prøvet det andet stik ???
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 22:08 #19
Ja, har prøvet alle mulige stik i computeren.
28. maj 2011 - 22:13 #20
Andre i denne tråd ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2011 - 22:25 #21
Den skal bare retur til service.
Avatar billede ConLex Praktikant
28. maj 2011 - 22:41 #22
Og der er ikke andre muligheder? - Jeg har ikke gjort noget forkert på nogen måder? - Jeg modtog den for 3 dage siden og den har ikke rigtigt fungeret siden jeg fik den.
Avatar billede fhansen82 Mester
28. maj 2011 - 23:44 #23
Jeg ville prøve at pille begge grafikkort ud, og se om PC'en kører op på bundkortets grafikudgang. Hvis den gør det, så kør PC'en op med styresystem. Derefter monter grafikkortene, og installer drivere/software.
Avatar billede noltus Novice
28. maj 2011 - 23:52 #24
Prøv at ændre opdateringshastigheden på din skærm
Avatar billede ConLex Praktikant
29. maj 2011 - 00:06 #25
Mine grafik kort sidder fast med både det ene og det andet.

Det tror jeg ikke min skærm kan. Desværre.
Avatar billede noltus Novice
29. maj 2011 - 00:18 #26
Prøv at trykke "menu" knappen foran på din skærm,derefter kan du flytte rundt i menuen med piletasterne,hvis du finder et eller andet hvor der står kHz eller Hz efter så prøv om du kan ændre det.
Avatar billede ConLex Praktikant
29. maj 2011 - 00:20 #27
Har tjekket, der er ingenting med kHz eller Hz.
29. maj 2011 - 10:17 #28
... skærmen / skærmkort udgangen bør/skal/vil vise noget POST/Bios besked ved PowerOn - uanset frekvens mm. ...
Avatar billede ConLex Praktikant
29. maj 2011 - 13:42 #29
Det er også det jeg har undret mig over, for det mente jeg også der gerne skulle komme.

- Der er ingen der ved om der er noget evt andet galt, noget inden i computeren eller noget?
Avatar billede fhansen82 Mester
29. maj 2011 - 16:53 #30
Det kan være grafikkortene der fejler på den ene eller anden måde. Derfor pil dem ud og sæt skærmen til bundkortets grafikudgang. Hvis det virker, kan du gå videre ved at koble grafikkortene i igen.
Avatar billede Simbahunden Nybegynder
29. maj 2011 - 22:11 #31
Jeg ville nok ikke begynde at rode med det selv, som jeg forstår det har du ikke meget begreb om hvad der er hvad i en computer (ikke for at fornærme dig) men hvis du brgynder at rode med det selv og der er garanti på maskinen.... så vil den bortfalde i tilfælde af du får ødelagt noget. Du skiver ikke noget om du kan komme i fejlsikker tilstand (om du har prøvet fejlsikker tilstand) nogle bios kører op uden nogen former for startskærm, det vil sige hvis der ligger en fejl i driverne til skærmkorte så forbliver der bare sort skærm.... Driverne omgås ved at gå i fejlsikker tilstand... hvis det ikke er muligt, så har du en fejl på computeren hvilket så igen er en garantisag...med mindre din skærm er defekt....der kunne man jo prøve med en anden.
29. maj 2011 - 22:22 #32
Ref #31 - der vises jo overhovedet ikke noget som helst - heller ikke POST/BIOS tekst - så nytter der jo ikke at skrive en masse om "fejlsikker tilstand" ell. lign. Og der er jo heller ikke i skrivende stund instaleret noget som helst Styresystem...

Ref #31: Brug kun [svar] hvis du er 100% sikker på at det er løsningen -> [X] Svar (til løsninger og pointgivning) som der står...

---

<ConLex>: Hvis du har mulighed for at skaffe/låne en ægte DVI baseret skærm, så prøv lige med den, før RETUR ...
Avatar billede Simbahunden Nybegynder
31. maj 2011 - 18:08 #33
Ref#32 Sorry dude nu er jeg ny herinde så havde ikke lige styr på hvad du bruger til hvad (svar/kommentar) men så er det jo godt der er en som dig til lige at fortælle på en pæn måde hvordan tingene hænger sammen ;-)
Med hensyn til din Post/Bios tekst og den altid vises så er det jo ikke rigtigt, der er mange MB hvor du ikke ser Bios tekst.
Min fejl jeg lige havde overset der ikke var installeret noget styresystem.
Avatar billede ConLex Praktikant
01. juni 2011 - 15:47 #34
Jeg takker for hjælpen Larry, jeg har prøvet lidt af hvert nu her og intet har hjulpet. Så jeg har nu sendt den til service hos dem jeg har købt computeren ved. Og ville gerne give dig nogle point som tak for tin tid, hvis det er muligt.

- Simbahunden, ved godt det ikke var at fornærme mig. Men jeg ved udmærket godt hvad der sidder i en computer og hvordan det meste fungere. Der er selvfølgelig også en masse jeg ikke ved endnu. Men det lærer man jo som det kommer.
01. juni 2011 - 18:15 #35
Ping...

Dette er så et [svar]...

www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

PS: Meld gerne tilbage om hvad det sidst endte med ???'
Avatar billede ConLex Praktikant
01. juni 2011 - 21:58 #36
Skal jeg nok huske.

Jeg siger tak for hjælpen endnu engang :-)