Avatar billede dejligeanders Novice
03. juni 2011 - 07:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nogle af mine filer på skrivebordet kan jeg ikke se - hvorfor?

Hej Eksperter

Jeg har fået mig et meget mærkeligt problem på min Lenovo t400, der kører windows7.

Når jeg gemmer en fil på skrivebordet kan jeg ikke se den der ude. Hvis jeg derimod åbner et stifinder-vindue og går på skrivebordet her, så kan jeg godt se filen.

Hvad sker der?
Avatar billede dejligeanders Novice
03. juni 2011 - 07:53 #1
.... og hvordan ændre jeg det? Vil gerne se mine filer!
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2011 - 08:12 #2
Prøv at højreklikke et frit sted på skrivebordet og se om der under vis er et flueben ved skrivebord?
Avatar billede dejligeanders Novice
03. juni 2011 - 08:20 #3
Der er flueben ved vis iconer på skrivebord.

Mærkeligt er også. at hvis jeg går ind og trækker filen fra mappen og ud på skrivebordet, så skriver den om jeg vil erstatte. Hvis jeg så trykker ja, så kommer filen frem!
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2011 - 08:25 #4
Prøv: Højreklik på skrivebord -> Opdater
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2011 - 08:25 #5
Prøv at gå i kontrolpanel og under mappe indstillinger tryk gendan mappeinstillinger og eventuelt sæt flueben ved vis skjulte mapper.
Avatar billede dejligeanders Novice
03. juni 2011 - 09:31 #6
Det med opdater virkede:)... men når jeg gemmer noget nyt skal jeg trykke opdater hver gang for at kunne se det. Kan det indstilles så jeg kan se hele tiden?
Avatar billede dejligeanders Novice
03. juni 2011 - 09:31 #7
Er nødt til at smutte, kommer på igen i aften. Husk at sende svar til point!
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2011 - 10:37 #8
Nu kan jeg jo ikke se at problemet er løst? hvis det er noget der opstod pludseligt sø prøv at gendanne til før problemet opstod. og jeg samler ikke point.Så du bestemmer.:-)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2011 - 10:38 #9
"Så" Prøv
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2011 - 14:45 #10
Ved desværre ikke hvorfor du skal gøre det hver gang.
Hau du flueben her: Højreklik på skrivebord -> Vis -> Juster ikoner til gitter
Avatar billede dejligeanders Novice
05. juni 2011 - 09:25 #11
Til poko1: Enig, problemet er som sådan ikke løst. Men kan jeg i det mindst få filerne frem nu. Det andet var mega irriterende. Og mange tak for hjælpen, prøver gendannelsen når der blir et ledigt øjeblik.

Til Vejmand: Tak for hjælpen. Pointene er på vej!