Avatar billede boholdt Mester
03. juni 2011 - 21:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slette ikke fungerende Teamviewer-ID via QS-versionen af Teamviewer

Hej alle,

Jeg har fået hentet QS-versionen af programmet Teamviewer, eftersom en bestemt virksomhed måske skulle supporterer mig over internettet.

Da det ikke var tilfældet, lukkede jeg Teamviewer igen, og tænkte ikke mere over dette.

Når den pågældende virksomhed nu skal supporterer mig via Teamviewer, siger de, at mit oplyste Teamviewer-ID ikke eksisterer i deres database, hvorfor de ikke kan koble op til min computer.

Mit spørgsmål er derfor:
Er der nogle der ved, hvordan jeg eventuelt kan få slettet mit gamle og ikke fungerende Teamviewer-ID via QS-versionen af Teamviewer, således at programmet næste gang den pågældende virksomhed skal supporterer mig, kan få et gyldigt Teamviewer-ID?

Jeg synes selv jeg har været over alt hvad angår sletning, det vil sige i Windows registreringsdatabasen, i mappen Documents and Settings\brugernavn\temp og så videre, men alligevel husker QS-versionen mit gamle og ikke fungerende Teamviewer-ID!

Som operativsystem anvender jeg Windows XP Service Pack 3, og QS-versionen af Teamviewer er version 4, eftersom den pågældende virksomhed benytter denne version.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

/ Boholdt
Avatar billede pstidsen Novice
03. juni 2011 - 21:59 #1
der er heller ikke noget i "Tilføj eller fjern programmer"??
Avatar billede boholdt Mester
03. juni 2011 - 22:09 #2
Hej igen,

Der er ingen ting i Tilføj/Fjern programmer, eftersom QS-versionen af Teamviewer kun er en EXE-fil, som skal køres, og som ikke kræver installation.

/ Boholdt
Avatar billede pstidsen Novice
03. juni 2011 - 22:10 #3
PS: Hedder det ikke Kundemodul??
Avatar billede pstidsen Novice
03. juni 2011 - 22:14 #4
aah QuickSupport den kendte jeg ikke.. Har du søgt på HELE computeren efter "TeamerViewer" eller "TeamViewerQS_da.exe" som den hedder??
Avatar billede boholdt Mester
18. juni 2011 - 17:37 #5
Hej,

Først og fremmest mange tak for løsningsforslagene ovenfor, og undskyld den lange svar-tid.

Problemet løste sig selv. Tror, at der har været en fejl mellem forbindelsen og Teamviewer's serverer.

Uanset hvilken en version af Teamviewer der installeres, bliver der genereret et unikt Teamviewer-ID, som ikke uden videre kan ændres - ifølge supporten hos Teamviewer.

Eftersom der kun kan kobles op til en bruger, hvis den person, som skal have adgang har ens bruger-ID og den seneste adgangskode - som brugeren oplyser, så bør det ifølge Teamviewer supporten ikke være nødvendigt at ændre ens Teamviewer-ID.

QS-versionen af Teamviewer er et lille program, som ikke kræver administrative rettigheder, hvorfor det blot kan afvikles, hvorefter en supporter, fra eksempelvis en teleleverandør kan afhjælpe problemer.

/ Boholdt
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester