Avatar billede pnofects Nybegynder
10. juni 2011 - 23:05 Der er 6 kommentarer

Stationær pc vil ikke starte? Strømforsyning?

Hej Alle

Jeg har lige flyttet min stationære pc og nu vil den ikke starte op

jeg har skilt den ad for at se hvad der kunne være galt

På bundkortet kan jeg se at power led lyset står og blinker hurtigt

Bundkortet er et asus ATX via k8t800 PRO CHIPSET

Kan det være stømforsyningen som er stået af??

er der nogen der kan hjælpe mig med at få startet pc'en op?
Avatar billede kimtheman Novice
10. juni 2011 - 23:06 #1
Tja sker der ikke noget når du trykker på knappen er det jo nok det.
Men der er ikke er ikke andet for du må prøve dig frem. Så i med anden strømforsyning.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 23:47 #2
På bundkortet kan jeg se at power led lyset står og blinker hurtigt
Er det når du prøver at tænde PC'en?

Har du tjekket at de små stik der går fra start-knappen til bundkortet sidder korrekt? Har du tjekket at alle strømstik og hardware sidder fast?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 00:20 #3
Bare for at supplere det med de små stik, som går til kabinettet og startknappen. Kortslut med en skruetrækker, hvis der er dårlig tilslutning, starter computeren op.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2011 - 08:11 #4
Har du noget usb udstyr tilsluttet?
Prøv at fjerne det og se om det holder op med at blinke.
Hvis led lyser konstant nu, så prøv at starte pc op.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
11. juni 2011 - 09:57 #5
Prøv at kortslutte strømforsyningen - det er dog ikke en 100% garanti for at den virker - men om ikke andet kommer du frem til at den skal skiftes, hvis den er helt død :)

Dernæst pil så mange enheder fra som muligt, bortset fra grafikkort, ram og strømforsyning (OGSÅ eksterne enhededer, bortset fra skærmen) - pil strømmen fra og det interne batteri i 10 minutter. Sæt batteri og strøm på igen og vend tilbage om det har gjort en forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2011 - 08:09 #6
Skulle vi lige få pnofects på banen, for at få noget respons på det der er kommet?