Avatar billede rullemarie Praktikant
12. juni 2011 - 19:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computer med virus?

Hej.

Jeg har en bærbar computer, som har opførst som mærkeligt de seneste dage.
Ved opstart er den startet med sort skærm, men jeg har dog kunne genstarte og få maskinen i gang.
Forleden aften gik den dog helt i sort. Jeg kan ikke genstarte pc'en mere. Skærmen starter med at være sort og bliver så gradvis lysere fra øverste højre hjørne ned mod nederste venstre hjørne.
Håber der er nogen, der har forslag til, hvad jeg kan gøre.

Mvh Allan
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juni 2011 - 20:04 #1
Du spørger om det er virus, men du skriver intet om antivirus program eller operativ system på maskinen så kan lige såvel være andet der er galt.. du bedes skanne din pc samt self. skrive hvilket antivirus program du har på din pc!
Avatar billede rullemarie Praktikant
12. juni 2011 - 20:26 #2
Jeg har Windows vista installeret som operativsystem og Avast antivirus.
Problemet er dog at jeg ikke kan se at operativsystemet starter op, da skærmen er ulæselig.
/Allan
12. juni 2011 - 20:26 #3
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

...Skærmen starter med at være sort og bliver så gradvis lysere fra øverste højre hjørne ned mod nederste venstre hjørne... - hvornår i opstarten sker det ? Eller er det HELT fra PowerOn/Tænd knappen ?
12. juni 2011 - 20:27 #4
Dvs. selve BIOS opstarts billedet - før noget som helst styresystem opstarter - kan du heller ikke læse ?
Avatar billede rullemarie Praktikant
12. juni 2011 - 20:29 #5
Ja, skærmen bliver sort når jeg tænder for pc'en og med det samme bliver den gradvist lysere. Det ser ud som opløsnigen er dårlig, da der er tydelige vandrette streger.
Men som sagt helt fra poweOn
Avatar billede rullemarie Praktikant
12. juni 2011 - 20:30 #6
Jeg kan heller ikke se bios opstartsbilledet.
12. juni 2011 - 20:30 #7
Hardwarefejl !!!

Hvor gammel er 'dyret' ?

Kan det være et varmeproblem ?
Avatar billede rullemarie Praktikant
12. juni 2011 - 20:32 #8
Den er 3 år gammel og ja det kan måske være varme, da den bliver rigtigt varm.
En HP et eller andet, med 17 tommer skærm, hvor skærmen er skiftet for ca. 15 mdr. siden. AMD processor
12. juni 2011 - 20:38 #9
... prøv at køle den ned - måske lidt svært i denne tid *S* - HELT slukket (incl lader) over natten - tændt og se hvad der sker / ikke sker ...

Måske i køleskabet et par timer *G* - ta' den ud og la' den "dampe" af 10-20 minutter og såååååå...
12. juni 2011 - 20:39 #10
Avatar billede fari0070 Nybegynder
12. juni 2011 - 20:48 #11
Jeg har faktisk selv været udsat denne situation med min HP.

Min butik som jeg havde købt, sagde at jeg faktisk havde glemt at sikkerhedskopier mine filer. De sagde til mig hvis jeg ikke sikkerhedskopiere mine filer hvert år, kan det betyde at jeg ikke kan tænde computeren. Derfor er det vigtigt hvor meget du har betalt for computeren, og hvor mange GB den ca. har?

Den skal max have 10 GB for at du kan betjene en computere sådan set uden problemer. Men husk hvis din pc har 5GB, kan det betyde at du har installert mange programmer el. program som inholder virus og crcak derefter skal du sikkerhedskopier eller slette programmer fra din pc.....

1 ting.

Husk at have en solid og god Ant-Virus
Avatar billede rullemarie Praktikant
12. juni 2011 - 20:58 #12
@Karise-larry: Jeg har prøvet at lade den stå køligt natten over, samme opstartsprocedure.
@fari0070: Jeg har lavet sikkerhedskopi af pc'en og forsøgt at genstarte fra installationsdisken igen, desværre uden held.

Jeg må nok overveje en ny i stedet.
Er der gode råd, osm jeg skal tage med mig.
12. juni 2011 - 21:16 #13
Ref #11 -
...hvis jeg ikke sikkerhedskopiere mine filer hvert år, kan det betyde at jeg ikke kan tænde computeren... - VRØVL!

...Derfor er det vigtigt hvor meget du har betalt for computeren, og hvor mange GB den ca. har?... - ikke forstået ?

...Den skal max have 10 GB for at du kan betjene en computere sådan set uden problemer. Men husk hvis din pc har 5GB... - ikke forstået ? Lyder som VRØVL!

---

<rullemarie>: Dit problem har så ikke noget som helst med Virus eller andet Softwaremæssigt ...
Avatar billede rullemarie Praktikant
12. juni 2011 - 22:31 #14
Karise-larry, læg et svar og pointene er dine!

/Allan
12. juni 2011 - 23:37 #15
Ping...
Avatar billede rullemarie Praktikant
13. juni 2011 - 12:44 #16
Tak for hjælpen. :-(

Jeg må have en ny.
13. juni 2011 - 12:54 #17
Takker for Point...

Good Luck...