Avatar billede Skyggen78 Nybegynder
14. juni 2011 - 13:36 Der er 2 kommentarer

Onblur fyres ikke af hvis den har fået fokus gennem Javascript...

Når et input felt forlades laver jeg en validering med onblur.

Det virker fint hvis input feltet har fået fokus fra mus eller hvis man "tabber" hen til det.

Problem - Hvis min validering ved OnBlur fejler flytter jeg fokus tilbage til inputfeltet med nedenstående javascript (så man kan indtaste en ny værdi), men det er ikke nok til at trigge en ny OnBlur hvis feltet forlades med det samme igen uden først at klikke med musen i feltet eller lign.:
objField.focus();
objField.select();

Hvad skal der til feltet får reel fokus, som hvis man havde klikket med musen?
Avatar billede Ole_N Nybegynder
19. juli 2011 - 08:32 #1
Hej,

Jeg har haft samme problem, jeg løste det ved at gå fra OnBlur til at bruge OnKeyup  eller jquery udgave keyup(). Sidst nævnte kan stærkt anbefaldes. Du kan læse om den her : http://api.jquery.com/keyup/
Avatar billede Skyggen78 Nybegynder
20. juli 2011 - 09:58 #2
Hej Ole

Tak for svaret.

Tanken er god nok og kan sikkert bruges i nogle situationer. Min udfordring er at jeg først skal have udført valieringen når brugeren har indtastes alt information i feltet, da en alert box med fejlbesked vises, hvis fx. datoformatet ikke er ok.

Jeg kan tilføje at det kun behøver at fungere til IE ; )

Mvh
Anders