Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juni 2011 - 17:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

2 skærme, en på DVI og en på VGA

Jeg har fået en ekstra skærm, men har lidt problemer med at udvide mit skrivebord til den nye skærm. Jeg har på den tidligere skærm brugt VGA-porten i grafikkortet, og vil så bruge DVI-porten til skærm nr. 2. Med til skærmen fulgte et kabel, med et VGA-stik til skærmen, og DVI til grafikkortet.

Det lader til computeren accepterer den nye skærm, når jeg udvider skrivebordet, men den kommer ikke noget billede på skærmen.

Nogen der har en forklaring på hvad der kan være galt?
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juni 2011 - 17:17 #1
Grafikkortet er et Geforce 6150
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 17:19 #2
kan du få den til at duplikere skærmene??

Du skal huske at skrive styresystem/OS ?? :)
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juni 2011 - 17:21 #3
Jeg kan vælge indstillingen dupliker, og det accepterer den, men stadig ikke noget billede, har Windows 7. Hvis jeg tænder og slukker den ekstra skærm står der "No input"
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 17:25 #4
Okay, så du kan slet ikke få noget billede på skærmen....

Har du prøvet andet kabel og/eller skærm?
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juni 2011 - 17:28 #5
Bytter jeg om på de to skærme kan jeg godt få billed på den ekstra skræm, da denne er sat til VGA-stikker i computeren. Så er det bare den eksisterende skærm der ikke er billed på.

Har ikke noget andet VGA/DVI-kabel

Jeg har læst mig lidt til sådan nogle konverter-dimser, fra VGA til DVI, men tænker kablet gør det samme?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2011 - 17:29 #6
Prøv at trykke på windowstaste+x og se om det er aktiveret tilslut extern skærm Tryk også på windowstaste+P og vælg hvad du vil.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juni 2011 - 17:34 #7
Der sker ikke noget når jeg trykker windowstasten+x. Hvilken menue skulle jeg komme ind i på den måde?
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 17:34 #8
#5 jamen så lyder det da som om der er noget galt med skærm 2. Har du prøvet på en anden pc?

Styresystem!?!?!??!?!?!?!?!?
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 17:36 #9
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juni 2011 - 17:40 #10
#8 Skærmen virker tilsyneladende fint. Hvis man sætter dem til enkeltvis, er der ikke noget problem. Det er først når man vil bruge dem begge samtidig.

#9 Den kan jeg ikke få frem, kan man finde den på en anden måde end ved genvejstasten? Styresystemet er Windows 7 enterprise
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2011 - 17:47 #11
Det er altså windowstasten og x du skal ikke have Plus med.
Den øverste er Windowstaste og x den nederste er Windowstaste og P  http://gratisupload.dk/vis/61464/
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juni 2011 - 17:50 #12
#11 Kan godt få den nederste "boks" frem, hvor man klan vægle dublet, udvid osv.. Det er den første, den komme rikke.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juni 2011 - 17:58 #13
Hvis jeg sætter den ekstra-skærm til min bærbar virker det fint. Det gør jeg med et VGA/VGA-stik. Så det tyder på jeg skal have fat i en VGA/DVI-konverter.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2011 - 18:09 #14
Har du været inde i skærminstillinger Højreklik på skrivebord Skærmopløsning og tryk på identificer?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2011 - 18:15 #15
Eller prøv i kontrolpanel windows mobilitetscenter det er den øverste box
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juni 2011 - 19:04 #16
#14 - Kan identificere den ene skærm, den anden er stadig sort. Kan sætte den virkende skærm til både 1&2.
Avatar billede alilarsen Nybegynder
16. juni 2011 - 08:35 #17
Jeg tror, ​​du stadig nødt til at konfigurere dit grafikkort for de rigtige indstillinger
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
14. juli 2011 - 17:03 #18
Fik aldrig løst problemet - lukker