Avatar billede hellhunter Nybegynder
01. august 2001 - 12:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tvungen default homepage

Hvordan kan jeg lave en side der uden at brugeren ved det, automatisk indsætter \"min\" side som default homepage.
Egentligt synes jeg at det er irriterende, men har brug for det på arbejde, idet vi kører med at meget stramt (internationalt) setup, og deerved har brug for at alle \"mine\" users, får netop denne bestemte startside i Internet Explorer.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
01. august 2001 - 12:50 #1
lytter lige med.....
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. august 2001 - 13:10 #2
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener.

en surfer på internettet indtaster urlen til dit firma, og skal så automatisk videre sidlles til dig, hvis han ellers er \"din\" kunde. Andre skal viderestilles til til en af dine kolleger, osv.

hvis brugerne er privatpersoner er det nærmest umuligt. Vi må have en mulighed for at \"genkende\" kunden, og hvis han kommer ind gennem en portal som get2net er det rent tilfældigt hvilken IP han har.

firmaer og ADSL-ejere har som regel en IP der kan bruges til at identificere. den er do ikke til rådighed for javascript. Et PHP eller ASP program på jeres server kan let kikke på den og viderestille efter behov.

men det er bare teori. Prøv at forklare lidt mere udførligt.

mvh JakobA
Avatar billede hellhunter Nybegynder
01. august 2001 - 13:14 #3
Ok jeg skal prøve .... i går surfede jeg tilfældigt rundt, og blev kastet ind på sider v.h.a. pop-up\'s eller lignende. Da jeg klikkede på min \"home\" button, var min default homepage lavet om ... hvilket jeg aldrig har bedt om.
Avatar billede hellhunter Nybegynder
01. august 2001 - 13:16 #4
Jeg var ligeledes ude for at få links til sites lagt på min desktop ... hvilket jeg heller ikke havde bedt om !
Avatar billede bobbedude Nybegynder
01. august 2001 - 13:18 #5
Grunden til at du får en ny start side i din browser er at din sikkerhed står til lav og tillader en fremmed side at overtage din browser.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
01. august 2001 - 13:19 #6
Så det med (meget stramt (internationalt) setup) er lidt så som så......
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. august 2001 - 13:22 #7
Ok. Ja den kender jeg godt. Det er en svinestreg, og et indgreb i hans ret til selv at vælge.
Men med activeX kan man lave mange sjove ting af den slags medmindre brugeren har sat scripting tilladelsen meget stramt. Og det er da også activeX de der fyre bruger.
Men meget mere end det ved jeg ikke, så jeg kan ikke fortælle hvordan (og det er jeg egentlig lidt glad for).

Istedet kan jeg så opfordre dig til at finde en anden løsning der ikke er en \"invasion i brugerens personlige rum\", fx, bede ham lave et bogmærke.
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/prek/prident.html

mvh JakobA
Avatar billede bobbedude Nybegynder
01. august 2001 - 13:28 #8
ja eller hvis han nu er \"administrator\" over disse bruger kunne han jo bare lave en systemPolice der satte en side som default og fjernede muligheden hos \"useren\" så denne ikke kunne vælge en anden.
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. august 2001 - 13:35 #9
Jea... :-))
Men dog ikke så slemt. På en arbejdsplads får folk penge for at være der og overholde arbejdsgiverens påbud. Og hvis påbuddet så er at de skal bruge \"den\" side er det mere hjølp end indgreb al lave en automatik.
Men jeg ville nok overvejde to gange før jeg tog job der :-)

mvh JakobA
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. august 2001 - 22:13 #10
2 secs
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. august 2001 - 22:14 #11
ups - helt forkert spørgsmål ... sorry
Avatar billede hellhunter Nybegynder
01. september 2001 - 08:08 #12
Ingen har desværre kunne svare tilfredstillende ;-(