Avatar billede beguze Nybegynder
15. juni 2011 - 11:51 Der er 1 løsning

Ændring af DNS på 2008 exchange server

Hej eksperter, jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har på et tidspunkt på sat min exhange server op på internettet og fået den til at styre DNS / være DNS server, Jeg har ledt længe for at finde hvor jeg slår det fra eller ændre dette. så det er min router som gir DNS. Håber i kan hjælpe
Avatar billede venturer Nybegynder
15. juni 2011 - 12:56 #1
Hej beguze

Hvis du kører med Exchange, har du også Active Directory. AD af afhængig af en DNS der som minimum understøtter dynamiske opdateringer og SRV records.

Dette får du garanteret ikke til at fungere i din router, da den sansynligvis kun forwarder DNS forespørgelse eller tildeler dine maskiner adressen til din udbyders DNS.

Det du lettest kan gøre, er at du åbner DNS konsollen på din server 2008. Finder "Forwarding" (egenskaber for serveren) og her angiver adressen på din udbyders DNS. Denne adresse kan du sikkert finde på WAN siden i din routerkonfiguration.

/Venturer