Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 13:49 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort

Jeg har lige købt et nyt grafikkort, da mit gamle kort var defekt.

Mit gamle grafikkort var et ATI Radeon HD 4870 X2

Mit nye grafikkort er et GTX 560 Ti GV-N560SO-1GI
(Super Overclock Series)

Mit problem ligger i, at der ikke kommer noget frem på skærmen, når jeg tænder min pc.
Mit MotherBoard kommer med 1 langt bip og 2 korte, og har fundet frem til at det er problemer med Display adapter (MDA, CGA), ved dog ikke hvad jeg skal bruge denne information til.

Hvis I har brug for at få noget at vide, bare spørg!

Håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2011 - 14:32 #1
Har du husket at sætte strøm til dit grafikkort? Hvilken strømforsyning har du? Har du prøvet at slutte PC'en, tage grafikkortet ud, tænde PC'en, slukke PC'en og sætte grafikkort i og tænde igen?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2011 - 14:33 #2
slutte skulle være slukke*
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 15:50 #3
Jeg har en Silent Pro CoolerMaster 1000W psu.
Jeg prøver lige at "slukke PC'en, tage grafikkortet ud, tænde PC'en, slukke PC'en og sætte grafikkort i og tænde igen"!
Vender tilbage om 5!
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 15:51 #4
Og ja, jeg har sat 2 6-pins til kortet.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 16:10 #5
Det gav intet. Den bipper stadigvæk...
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2011 - 16:10 #6
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 16:21 #7
Der er ingen forskel på de lyde mit Motherboard kommer med, når jeg har sat det nye grafikkort i eller ej. Tyder dette på, at mit Motherboard ikke passer til det nye kort (og omvendt)?
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 16:24 #8
Det kan vel også tyde på, at der ikke kommer nok strøm til kortet?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2011 - 16:41 #9
du får lige den dumme

tag batteriet ud på bundkortet i et par minutter
og sæt det i igen
husk at røre en jordbunden radiator inden.

m.v.h
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 17:16 #10
Skal jeg have computeren tændt efter at jeg har fjernet batteriet til motherboardet?
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 17:28 #11
Nu hvor jeg har sat batteriet i igen og mit grafikkort genstartede den en hel masse gange.

Efter den havde genstartet omkring 5 gange, tændte den ordentligt, men stadigvæk med de tre bip (1 langt og 2 korte)

Havde glemt at fortælle at efter lidt tid efter de tre bip, kommer der to korte bip.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 18:46 #12
De to korte bip fandt jeg ud af ikke havde nogen betydning, da jeg satte mit andet kort i. De var der bare for at gøre mig opmærksom på om jeg ville køre System Recovery eller bare starte Windows normalt.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
15. juni 2011 - 20:05 #13
Der burde ikke være noget galt med mine RAM, og så vidt jeg har læst mig frem til burde 1000W være nok til det grafikkort, og mit gamle grafikkort kræver faktisk flere watt end det nye gør, da mit gamle kort kører med to processorer, hvorimod det gamle kun kører med 1.

I pakken med mit Gigabyte-kort fulgte der 2 stik med (6-pin auxiliary power supply connectors) Og disse har jeg ikke koblet til, men har brugt de normale 6 pins, som man normalt bruger til grafikkort. Jeg er dog i tvivl om det er dem jeg skal bruge, eller om det er de der ekstrastik der er med.

Se dem her:
http://www.gigabyte.com/support-downloads/accessory-popup.aspx?pid=3729
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. juni 2011 - 03:30 #14
Viser den nogen fejlkode på bundkortet?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2011 - 07:33 #15
selvfølgelig skal de stik der følger med bruges - de kan jo være andeledes end dem du har med fra dit bundkort

External Power Cable

S/N : 12CF1-1PW004-01R

6-pin auxiliary power supply connectors

det kan jo også være et defekt graffikkort
Avatar billede 4byssal Nybegynder
16. juni 2011 - 15:43 #16
Nu er jeg ikke sikker på hvordan jeg kan se om der bliver vist en fejlkode på bundkortet, eller hvor jeg skal se det?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2011 - 16:21 #17
den vil du ikke kunne se når graffikkortet ikke virker

har du ikke mulighed for at prøve enten kortet i en anden maskine eller et andet grafffikort

m.v.h
Avatar billede 4byssal Nybegynder
16. juni 2011 - 16:35 #18
Jeg har et andet grafikkort, og det virker fint med det kort.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. juni 2011 - 22:57 #19
GTX 560 er intet problem for en CoolerMaster 1000W PSU.

Hvilket PCI slot har du monteret kortet i? Nu står der ikke hvilket bundkort du har, men hvis du har et ledigt 16x PCI slot, så skal du montere dit grafikkort i det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. juni 2011 - 23:00 #20
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3729#ov

Ifølge Gigabyte's egen hjemmeside, så skal du bruge et ledigt PCI-E 2.0 slot i dit bundkort, har du dette? Helst enten 8x eller 16x hvis du skal have fuld perfomance.

Yderligere står der at du skal bruge 2x 6-pin connectors for at forbinde bundkortet, har du gjort dette?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. juni 2011 - 23:01 #21
Retterelse til #20. Der skulle selvfølgelig stå:

Du skal bruge 2x 6-pin connectors for at forbinde grafikkort. (Og ikke bundkortet som jeg skrev, beklager dette).
Avatar billede 4byssal Nybegynder
17. juni 2011 - 13:39 #22
Jeg er heller ikke helt sikker på mit bundkort selv, men jeg ved dog at jeg har 2 ledige 16x PCI slots. Jeg har forbundet grafikkortet med to 6-pin connectors til min psu, men jeg er blevet i tvivl, om det er de stik jeg har fået med, som jeg skal bruge. Der står nemlig ikke noget i brugsanvisningen, om hvilke stik jeg skal anvende, og de to stik der fulgte med, passer ikke til min psu.

External Power Cable

S/N : 12CF1-1PW004-01R

6-pin auxiliary power supply connectors

Jeg kan heller ikke finde nogle converters, men det er nok bare mig, der ikke har så meget forstand på strømkabler...
Avatar billede 4byssal Nybegynder
17. juni 2011 - 13:55 #23
Der står faktisk på deres hjemmeside at jeg skal bruge de to stik der fulgte med i pakken. Nu er mit problem så bare, at jeg ikke gider investere i en ny psu, da den jeg har er ret god, så jeg skal have fundet nogle adaptere.
Kan I hjælpe mig med det?
Avatar billede 4byssal Nybegynder
17. juni 2011 - 14:13 #24
Det giver bare ikke rigtigt mening for mig, hvis jeg skal få fat i en adapter der passer til de to stik, for at konvertere tilbage til de stik, der sidder i min psu.
(det lød lidt forvirrende)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. juni 2011 - 16:59 #25
#24 Hvilket bundkort er det du har? Asus, Evga, Gigabyte, andre? Jeg vil gerne lige tjekke op på, om dit bundkort understøtter PCI-E 2.0 inden jeg går videre med at hjælpe dig med at forbinde GFX og PSU.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
18. juni 2011 - 17:46 #26
Jeg fandt et program, der kunne fortælle mig hvilket motherboard jeg har, hvilket chipset og hvilken BIOS verdsion:

Motherboard model:
LENOVO LENOVO

Chipset:
Intel X38 (Bearlake-X) + ICH9R

Jeg har overvejet om mit motherboard kun er lavet til ati produkter?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. juni 2011 - 23:25 #27
http://www.intel.com/products/desktop/chipsets/x38/x38-overview.htm

X38 chipsættet understøtter PCI Express 2.0 og dit bundkort har 2 stk. 16x PCI slots. Så det er ikke her problemet det ligger.

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3729#ov

Du skal forbinde din PSU til dit GFX med to 6-pin connectors. De ser ud således:

http://www.build-your-own-computer.net/image-files/6-pin-connector.jpg

Har du koblet 2 stk. af disse til dit GFX (grafikkort) ?
Avatar billede 4byssal Nybegynder
19. juni 2011 - 00:08 #28
Jeg har koblet de to 6-pin connectors både til min psu og mit grafikkort, jeg har endda prøvet med forskellige ledninger, uden at det har lykkedes.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
21. juni 2011 - 03:22 #29
Det lyder mystisk. Min sidste idé er, at flashe din bios på dit bundkort. Dette er dog på eget ansvar.

Dog bider jeg mærker i, at dit bundkort hedder LENOVO LENOVO. Er det en PC som du har købt færdigsamlet, og så selv bygget videre på?
Avatar billede 4byssal Nybegynder
21. juni 2011 - 21:30 #30
Jeg har købt computeren fra en jeg kender. Computeren var færdigbygget, men der er blevet tilføjet:
- En større psu
- Et større + bedre grafikkort
- Et lydkort.

Tror du at det er grafikkortet, der er i stykker?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
23. juni 2011 - 01:51 #31
#30 Det kan vi nemt finde ud af, hvis du altså har mulighed for at teste grafikkortet på et andet system. Eller evt. tage det med over til en ven eller bekendt og så teste det på hans maskine. Eller tage det med ned til en pc-bix og få dem til at teste det.

Men hvis du har købt en færdigbygget computer, og dit bundkort hedder "lenovo", så kunne det for mig godt lyde som om, at det er en færdigsamlet lenovo pc som han har købt. Problemet nogle gange er, at hvis man køber en færdigsamlet PC i en butik, så er hardwaret låst fast til at fungere med enkelte komponenter, og når man så selv prøver at tilføje andet hardware, så opstår der kompatabilitetsproblemer. Men hvis ikke dit grafikkort fejler noget, så er jeg 99.9% sikker på at det er bundkortet.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
23. juni 2011 - 03:31 #32
Tak for hjælpen. Det var også selv det jeg var bange for.

Ved godt at et bundkort ikke er så dyrt, men jeg er ikke interesseret i at smide alt for mange penge i den her computer.

Jeg har valgt at returnere kortet, men vælger muligvis at få et nyt bundkort på et tidspunkt.

Smid lige et svar, så får du dine point!
Avatar billede 4byssal Nybegynder
02. september 2011 - 17:24 #33
Er ikke kommet frem til nogen løsning...